Kundsupport / First line

Kundsupport / First line

Arbetsbeskrivning

Greenworks söker en kundsupport / first line för att bli en del av vårt centrala After Sales-team i Sverige, placering för positionen är Jönköping.

Om företaget
Greenworks är en del av Globe Group, en föregångare i en värld som lämnar fossila bränslen och elkablar. Vi fokuserar på att skapa batteridrivna trädgårdslösningar, vilket ger den framtida trädgårdsmästaren möjlighet med mångsidiga batteriverktyg som gör trädgårdsarbete enklare.

Globe Group är en världsledande producent av batteriprodukter för hem, trädgård, park och skogsvård. Produkterna inkluderar bl.a. motorsågar, trimmers, häcksaxar, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Greenworks, Powerworks och Cramer. För mer information om våra produkter, besök våra webbplatser.

https://greenworkstools.eu/se/sv

https://powerworkstools.com/gb/en

https://cramertools.com/gb/en

 

Om jobbet
Vi söker en kundsupport / first line med tekniskt intresse och hög produktförståelse som kommer att bli en del av vårt centrala After Sales-team i Sverige samt stödja vår europeiska organisation inklusive nära samarbete med lokala After Sales-team i Tyskland och Frankrike.

Hög kundservicenivå och kundnöjdhet kommer att vara nyckelfokus i denna roll.

Dina uppgifter kommer att bestå av men inte begränsat till:

- Du kommer att vara frontlinjen för att hantera tekniska frågor, reklamationer och garantier samt även FAQ från vår försäljning online.
- Dagligt arbete inkluderar ticket-hantering, hjälpa kunder med felsökning och hantering av kundförfrågningar relaterade till batteridrivna trädgårdsmaskiner och robotgräsklippare.
- Huvuddelen av kontakten med våra kunder sker via e-post och telefon samt ibland via chatt och videosamtal.
- Du kommer att hantera kunder från hela Europa.
- Bidra till att utveckla kundservicearbetet genom att stärka kundfokus och etablera en "100% kundnöjdhet" -kultur inom hela företaget.



Jobbkrav
Vi uppskattar om du har arbetat i liknande positioner tidigare och / eller har ett intresse av batteridriven utrustning + har en kundfokuserad strategi och affärsinriktad inställning.

 

Språk
Förutom svenska krävs att du talar och skriver engelska flytande. Det kommer att ses som en mycket stor merit om du talar italienska, spanska, franska, tyska eller något annat relevant europeiskt språk. Var noga med att ange dina språkkunskaper in din ansökan.

 

Vem är du?
Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper och för att lyckas tror vi att du är driven, kommunikativ, engagerad, metodisk och gillar att lösa problem.

Följande är viktigt för att lyckas i denna roll:

- Erfarenhet och/eller förståelse av att arbeta med kunder och kollegor över hela Europa.
- Du har kunden i fokus och gör gärna ”det lilla extra” för att säkerställa kundnöjdhet.
- Bra datorkunskaper i Microsoft Office.
- Noggrannhet och en förmåga att ta egna beslut.

Det kommer också att betraktas som meriter om du har:

- Erfarenhet från Zendesk, SAP och / eller Salesforce
- Körkort
- Ett intresse för våra produkter och förmåga att lära dig alla funktioner genom att använda och arbeta med våra produkter.
- Erfarenhet från e-commerce

För rätt person finns det stora möjligheter att utöka tjänsten med andra uppgifter inom bolaget såsom t.ex. logistikhantering, teknisk dokumentation eller kvalitetsarbete.

 

Ansökan
Om du vill vara med på den här spännande resan, skicka ditt CV och ett kort brev som beskriver varför du passar för denna tjänst så snart som möjligt men senast 2022-01-16. Observera att urvalet kommer att göras fortlöpande och anställningen kan fyllas före sista ansökningsdag.

För fler frågor angående anställningen, vänligen kontakta:

Anställande chef / After Sales & Quality Manager EMEA

Daniel Ström: daniel.strom@greenworkstools.eu

 
Vad händer när du ansökt?

Vi kommer att granska alla ansökningar kontinuerligt och anställningen kan besättas före utgångsdatumet. Vi kommer att granska din ansökan noggrant för att se om din profil motsvarar kraven på den lediga positionen. Om vi ​​tror att du är en potentiell kandidat för rollen kommer du att bjudas in till en första intervju. Som förberedelse för intervjun får du information om arrangemanget samt andra steg i processen, såsom andra intervjuer, bedömningar, referenser och introduktion. Om du inte har blivit utvald att fortsätta i processen kommer du att informeras om detta senast när anställningen har fyllts.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GLOBGRO AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024