Kundsupport - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Älskar du att arbeta med människor, där du i din roll kan hjälpa, lösa och utveckla kundernas problem och vill samtidigt vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Då kan tjänsten som Kundsupport på Stena Recycling vara något för dig. Just nu söker vi en engagerad och driven person som vill bli vår nya kollega!

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.

Din roll hos oss
I rollen som kundsupport skapar du en positiv kundupplevelse genom att vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv. 

Du ansvarar för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss och äger ärenden hela vägen och säkerställer en god kundupplevelse.

Du hjälper kunderna till en bättre hantering av deras avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice, se helheten och söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Du arbetar nära med övriga kollegor på anläggningen och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att vi tillsammans ska uppnå bästa resultat.

Teamet består utav en teamledare samt 12 kollegor som arbetar på Kundservice. I rollen kundsupport kommer du att ingå i ett team med 3 kollegor, men man kommer även att jobba tätt med övriga i teamet.

Älskar du att arbeta med människor, där du i din roll kan hjälpa, lösa och utveckla kundernas problem, då kommer du att verkligen trivas i rollen som kundsupport på Stena Recycling. Du kommer att ingå i ett utvecklande team med mycket god sammanhållning. där vi sätter högt värde på att alla är lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Hjälpa kunder via telefon, mail och digitala order och därmed skapa en god kundupplevelse.
• Orderläggning via vårt affärssystem
• Lägga upp nya kunder via vårt affärssystem
• Ta ägarskap för att hålla sig uppdaterad vad gäller, förändringar i affären, kampanjer etc.
• Proaktivt ge support och utbildning till kunden

Vad bidrar du med?
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Det viktigaste för oss är din inställning, ditt driv och din vilja att utvecklas. Arbetet förutsätter att du som person är serviceorienterad och tycker att det är roligt att bygga nya relationer samt vårda befintliga. Vi tror att du har flera års erfarenhet från kundsupportsarbete och är van att arbeta i affärssystem samt ärendehanteringssystem. Har du erfarenhet av tidigare likvärdigt arbete eller andra erfarenheter som kan bidra att stärka vår kundsupport är detta meriterande.

Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:


• Att du har tidigare erfarenhet att arbeta med service
• Att du har mycket god datorvana och kan Officepaketet samt ha lätt för att lära nya datasystem
• Att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Du behöver ha gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning
• Att du kan vara på arbetet kl 07.00
• Meriterande om du arbetat med kundservice i tidigare arbete 

Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2022-11-20. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.

Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Per Lindnert på tfn 010-445 1510.  

Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1850 engagerade medarbetare på 95 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.

Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

#LI-GÖTEBORG


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Metall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Box 4088
None

Postadress

Fiskhamnsgatan 8B
Göteborg, 40040

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024