OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt kundserviceteam i Helsingborg/Åstorp söker vi nu en medarbetare till kundsupport med placering i Helsingborg. Du blir en viktig del av den regionala kundserviceorganisationen där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Vi är ett riktigt bra gäng som värdesätter en god arbetsmiljö där vi ställer upp för varandra och har roligt tillsammans.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis ledarskap. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag med mera.
Din roll hos oss
I din roll som kundsupport skapar du en positiv kundupplevelse genom att vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.
Du ansvarar för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss och äger ärenden hela vägen och säkerställer en god kundupplevelse. Du arbetar främst i vårt affärssystem och med mail samt telefonen som primära arbetsredskap. Du hjälper kunderna att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice, se helheten och söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Du arbetar nära med övriga kollegor på anläggningen och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att vi tillsammans ska uppnå bästa resultat.
Framtiden börjar med dig - kvalifikationer
Det viktigaste för oss är din inställning, ditt driv och din vilja att utvecklas. Arbetet förutsätter att du som person är serviceorienterad och tycker att det är roligt att bygga nya relationer samt vårda befintliga. Vi tror att du är trygg i dig själv och att du har några års erfarenhet från kundservice. Har du erfarenhet av tidigare likvärdigt arbete eller andra erfarenheter som kan bidra att stärka vår kundsupport är detta meriterande. Du behöver ha gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning. Vi ser också att du tidigare har arbetat med Office-paketet samt att du har en fallenhet för att lära dig nya affärssystem.
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö. På vår karriärportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och vilka resor de har gjort inom vårt bolag. Följ också gärna vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling
Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2022-09-30. Tjänsten är tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.
Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Jenni Karlsson på tfn 010-4457605.
Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1850 engagerade medarbetare på 95 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.
Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!
#LI-HELSINGBORG
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.