Kundsupport inom elfordon till SHIFT Electric Mobility i Göteborg ⚡

Kundsupport inom elfordon till SHIFT Electric Mobility i Göteborg ⚡

Arbetsbeskrivning

Bli en del av ett expansivt scale-up-företag, med snabba beslut, där du får möjlighet att vara med på resan i att ta SHIFT Electric Mobility till nästa nivå! 🚀
Let's build the future together!
This is where it starts, with our values:
🙈 Dare – we dare to take steps no others have taken before and be pioneers in a new industry. We encourage our colleagues to take decisions by themselves, develop their own competences and knowledge, to believe in themselves, think outside the box and do things differently.
💖Care – our customers is our number one priority; we treat them like kings. We encourage our colleagues to take care customers, colleagues, work quality but also to celebrate their incredible colleagues.
🙌 Share – we believe in knowledge. As a pioneer in our industry, we constantly share our knowledge and expertise with our colleagues to constantly support self-development.
Det här är SHIFT Electric Mobility:
Shift Electric Mobility är Nordens ledande elfordonseftermarknadspartner och samarbetar med världsledande tillverkare. Bolaget är verksamt i Sverige, Norge, Finland och Danmark och erbjuder tjänster så som teknisk support, service, quality management, och reservdelsdistribution. Vi ser oss inte som en del av värdekedjan, utan istället som en helhetsleverantör för eftermarknad inom elfordon.
Varför Shift?
Vårt mål är att förenkla elektrifiering. Vi började denna resa endast med stora idéer. Våra första kunder och anställda trodde på oss - och vi arbetar varje dag för att inte svika dem.
Vi tror inte på status quo, inte heller på branschstandarder. Vi är nya och här för att ta det som är bra - och göra det bättre. Elfordonsindustrin är ny och vår att bygga. Vill du vara med oss?
Välkommen till kontoret i Tenhult, där tre glada teamkollegor (plus ytterligare 22 kollegor runt om i Sverige, Norge, Finland och Danmark, såklart!) väntar i våra nya fräscha lokaler! Här väntar också AW:s, luncher som avslutas med en pingismatch, sommar- och julfester och en och annan padelmatch på vår alldeles egna padelbana här på vårt huvudlager.
Men, såklart väntar även en spännande utmaning, i en helt ny roll, med ett stort eget ansvar, för dig som är redo för nästa kliv i karriären! 🚀
Rollen kan vara placerad på vårt huvudkontor i Tenhult (Jönköping) eller på vårt kontor i centrala Göteborg, på Kungsportsavenyn (Convendum). Därför välkomnar vi sökanden från både Jönköpingsregionen samt Göteborg.
Om rollen som kundsupport:
Rollen som kundsupport innebär fokus på två delar; säljstöd och support gentemot kund.
Säljstöd:
Rollen som kundsupport är ny, bred och varierad. Ditt största fokus kommer att vara just på våra kunder. På ett självklart sätt guidar du dem via mail och telefon, från utmaning till lösning, oavsett om deras frågor rör beställning av reservdelar eller om det krävs att vi skickar en tekniker, för teknisk support på plats.
Du kommer framförallt sköta daglig kommunikation med våra kunder runt om i Norden och följa upp deras beställningar. Från en enkel order, till mer specialrådgivning och hjälpa dem att hitta motsvarande/kompatibla reservdelar, för att lösa deras utmaningar snabbt. Du har daglig diskussion med både lager och inköpare, för att följa upp behovet av produkter och tillgänglighet.
Kundsupport:
Du kommer också att svara på frågor kring service- och reparationsarbeten, boka våra tekniker vid behov när problem har uppstått, samt hanterar andra typer av frågor från exempelvis mekaniker eller verkstadschefer som arbetar hos våra kunder. Ditt ansvar blir att sätta dig in i (och förstå) kundens problem, för att sedan sätta en prioritering på när och hur ett ärende ska hanteras och lösas, för att sedan till slut följa upp med kund och koordinera med våra tekniker, så att eventuella problem löser sig på ett effektivt och bra sätt.
Vem är du?
Du är orädd, ödmjuk, social och duktig på att koordinera. Men, framför allt; du är en riktig problemlösare! Ditt driv att lyckas, din oräddhet i att lyfta luren och ditt stora engagemang för kunden kommer att vara de absolut viktigaste egenskaperna i den här rollen. En vilja att lösa problem och att få kunderna riktigt nöjda, är alltså grunden i ditt dagliga arbete och det är just den där mixen av kundkontakt och teknisk problemlösning som du trivs allra bäst med.
Därför tror vi att du i bagaget har följande;
Utbildning och arbetslivserfarenhet som bil- buss eller lastbilsmekaniker.
Det är ett stort plus om du även har arbetat i en liknande roll med fokus på just kundkontakt och viss administration. Kanske har du jobbat som servicerådgivare, kundsupport, säljsupport eller liknande?
Du rör dig vant i digitala kanaler och affärssystem
Du har lätt för att kommunicera (och gör detta obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift). Kan du även något annat nordiskt språk är detta ett stort plus, då vi har kunder i hela Norden!

Start: December 2021/Januari 2022
Plats: Centrala Göteborg eller på vårt HQ i Tenhult, utanför Jönköping
Omfattning: 100%
Förmåner:
Friskvård
Padelbana på jobbet
Förmånlig Pension
Försäkring
Årlig kick-off (förra året var vi i Marrkech på Grand E-prix!)
AW, sommarfester- och julfester
Telefon och dator

Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! 👇🏼

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SHIFT Electric Mobility AB Tenhult
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Postadress

Industrivägen 11 B
Tenhult, 56161

Liknande jobb


20 december 2024