OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Goodyear Dunlop Tires Nordic är ett amerikanskt dotterbolag som marknadsför och säljer däck på den nordiska och baltiska marknaden.
Ansök snabbt här!... eller på vanligt sätt längre ned.
Nu vill Goodyear utöka sitt kundserviceteam och söker en driven kundservicemedarbetare som vill vara med och bidra till Goodyears framgång.
Kundtjänstavdelningen arbetar med service och support till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team som i första hand arbetar mot återförsäljare. Dina arbetsuppgifter är att via telefon informera, vägleda och sälja in Goodyears produkter utifrån kundernas önskemål och behov. Arbetet är dynamiskt då du kommer att hantera flera parallella arbetsuppgifter, allt ifrån att ge service på telefon till att ta hand om ordrar, reklamationer och annan problemlösning.
Tjänsten kommer att inledas med en gedigen introduktion för att ge dig alla förutsättningar att ge det bästa kundbemötandet och överträffa kundernas förväntningar. Hos Goodyear är all anställning långsiktig och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter! Vi sitter i nya lokaler på Söder i Stockholm.
Vem är du
* Tidigare erfarenhet inom service samt god vana att hantera telefon- och kundkontakter.
* Kunskaper i SAP och Excel är ett krav.
* Som person är du energisk, flexibel, självständig och stresstålig samt förstår vikten av ypperlig kundservice.
* Att du talar och skriver på svenska samt engelska obehindrat är ett krav.
* Kan du tala ytterligare något nordiskt språk så är det mycket meriterande.
Goodyear Dunlop Tires Nordic är ett amerikanskt dotterbolag som marknadsför och säljer däck på den nordiska och baltiska marknaden. Vid det nordiska huvudkontoret i Stockholm arbetar ca 70 personer. Resterande personal arbetar med försäljning på fältet i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Goodyear Dunlop Tires Nordic är en renodlad, högpresterande sälj- och marknadsorganisation som söker medarbetare med hög grad av självständighet och förmåga att ta egna initiativ. Företagskulturen präglas av nyfikenhet, experimentlusta och öppenhet. Arbetsplatsen passar arbetssökande som letar efter en utmaning utöver det vanliga i en dynamisk och utvecklande miljö. För den rätta kandidaten finns stora möjligheter till avancemang, både internt och globalt.
Goodyear har valt att samarbeta med bemanningsföretaget Next u i denna rekrytering.
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons.
sökord: kundsupport , kundtjänst, kundtjänstmedarbetare , kundtjänstarbetare , Stockholm, jobb, kundservice , kundservicemedarbetare , support , supportmedarbetare, kundservicearbetare , service , serviceyrke , kundbetjäning , kundhantering , kundbemötande, serviceminded , lediga tjänster , lediga jobb Ansök snabbt här!... eller på vanligt sätt längre ned.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingela Haglund
070-770 31 21
Stefan Lidén
070-7709320
Sandra Gustavsson
070-770 31 20
Rekryterare/Konsultansvarig Ingela Haglund
070-770 31 21
Rekryterare/Konsultansvarig Sandra Gustavsson
070-770 31 20
VD Stefan Lidén
070-7709320
Rekryterare/Konsultansvarig Agnes Reuterskiöld
0707 703 120
Rekryterare/konsultansvarig Anneli Grundfelt
070-7707896
Rekryterare/konsultansvarig Stefan Lidén
070-7709320
Rekryteringsassistent Jenny Solum
070-7707896