Kundsupport - Linköping

Arbetsbeskrivning

Stena Recycling i Linköping söker en Kundsupport med hög känsla för service

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt?

Till vårt kundserviceteam söker vi nu en kundsupport med placering i Linköping. Du blir en viktig del av den regionala kundserviceorganisationen där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Vi är ett riktigt bra gäng som värdesätter en god arbetsmiljö där vi ställer upp för varandra och har roligt tillsammans.

Din roll hos oss
I din roll som kundsupport skapar du en positiv kundupplevelse genom att vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv. 

Du ansvarar för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss och äger ärenden hela vägen och säkerställer en god kundupplevelse. Du hjälper kunderna att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice, se helheten och söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Du arbetar nära med övriga kollegor på anläggningen och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att vi tillsammans ska uppnå bästa resultat.

Framtiden börjar med dig – kvalifikationer
Det viktigaste för oss är din inställning, ditt driv och din vilja att utvecklas. Arbetet förutsätter att du som person är serviceorienterad och tycker att det är roligt att bygga nya relationer samt vårda befintliga. Vi tror att du är trygg i dig själv och att du har flera års erfarenhet från kundsupportsarbete. Har du erfarenhet av tidigare likvärdigt arbete eller andra erfarenheter som kan bidra att stärka vår kundsupport är detta meriterande. Du behöver ha gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning, mycket god svenska i tal och skrift och god engelska i tal och skrift. Vi ser också att du tidigare har arbetat med Office-paketet samt att du har en fallenhet för att lära dig nya affärssystem.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö. På vår karriärportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och vilka resor de har gjort inom vårt bolag. Följ också gärna vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling

Ansökan och kontakt
Låter detta som ditt nästa jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag eller senast 2022-05-08 Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Amanda Wärn 072–1851527 på tfn 010-4455837.

Rekryteringsprocessen
Du ansöker enkelt med ditt CV via knappen nedan, där du också direkt får svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra det bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, rättvist och fördomsfritt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Om Stena Recycling – Det börjar med dig
Med 1700 engagerade medarbetare på 90 orter runt om i landet vill vi ständigt tänja på gränserna för vad som är möjligt inom återvinning, hållbarhet och cirkulär ekonomi. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir viktigare varje dag och där säkerheten alltid sätts först. Hos oss kan du utvecklas i många riktningar – när våra medarbetare växer, växer vi som företag. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig.


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Metall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Box 4088
None

Postadress

Fiskhamnsgatan 8B
Göteborg, 40040

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024