OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en ny utmaning inom kundsupport där du har en självständig roll med närhet till verksamheten och får bidra med din erfarenhet inom problemlösning. Välkommen med din ansökan!
Vi är ett distributionsbolag inom Bonnier News där huvuddelen av vår verksamhet sker nattetid då vi delar ut morgontidningar och paket direkt till slutkund. Våra kunder är i huvudsak tidningshus som producerar tidningarna alternativt e-handlare för leverans av paket. Därför är du som vår kundsupport en viktigt länk mellan vår nattverksamhet och de företag som hanterar inkommande ärenden från slutkund.
Inkommande ärenden är i huvudsak relaterade till reklamationer från slutkund, innehållet är däremot väldigt varierande och kan handla om allt från att hissen inte fungerar till en omfattande felsökning till vart i kedjan leveransen har gått fel. Du hanterar även kompletteringar av adresser och tar fram viss statistik till avdelningen. Rollen kommer också framåt att utvecklas mot att vara behjälplig i vår lokala e-handelsverksamhet som support till våra kunder.
För att verka effektivt och verksamhetsnära i din roll kommer du ha ett nära samarbete med kollegor både inom ditt team, distributionsavdelningen och vår avdelning för Pre-distribution som ansvarar för transport, logistik och packning av produkter inför distributionen startar.
Som Kundsupport ansvarar du för uppgifter som:
- Kundsupport och stöd via telefon och mail.
- Ge en mycket god service till våra kunder.
- Stödja organisationens alla verksamhetsdelar.
- Följa och eftersträva företagets servicepolicy.
- Arbeta fokuserat mot att uppnå uppsatta servicenivåer avseende att bevara inkommande samtal och e-postmeddelande.
- Arbeta mot de av företaget och avdelningen uppsatta mål.
- Aktivt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner för att göra avdelningen mer effektiv.
I rollen som Kundsupport rapporterar du till en utav våra Key Account Managers som också är gruppchef för dig och två andra kollegor i kundsupporten. Ni är också en del av ett samlat team för försäljning, marknad och kommunikation.
Vad gör vi bra och vad är våra utmaningar
För att hitta en medarbetare som inte bara trivs i rollen utan även i organisationen vill vi här ge inblick i några av de lärdomarna vi tar med oss från vår senaste medarbetarundersökning bland tjänstepersoner.
- Vi är en engagerad och effektiv organisation med stor respekt för våra kollegor.
- Vi är en organisation med effektiva team som behöver blir bättre på att samarbeta inom och team emellan.
- Vi söker mer tydlighet i arbetet men känner trots detta att vi har förutsättningar för att göra ett bra arbete.
- Våra chefer kan titulera sig ledare och ingjuter trygghet i sina team men kan ge mer regelbunden feedback.
- Det finns goda förutsättningar för att kunna ventilera åsikter inom arbetsgruppen samtidigt som vi inte är fria från konflikter med negativa utfall.
- Planering, tydlighet och förutsättningar är både styrkor och svagheter - lära av varandra?
- Vår psykosociala arbetsmiljö är överlag god men behöver ses över.
För att lyckas och trivas i rollen som Kundsupport söker vi dig som är en trygg och ödmjuk person som ser högt i tak och en rak och tydlig dialog som självklarheter på arbetsplatsen. Du trivs i ett arbete där du stöttar både organisationen och våra kunder med problemlösning samtidigt som du till stor del arbetar självständigt.
Vi tror att du trivs med att skapa goda relationer som gör det lätt för dig att samarbete både med kollegor och externa parter. Du har ingenting emot att arbeta ”högt och lågt” och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter och struktur. Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla arbetet.
Krav:
- Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
- God kommunikationsförmåga i tal och skrift.
- Engageras av att göra det svåra enkelt.
- Bekväm i en digital miljö.
- Arbetserfarenhet från någon typ av kundservice.
Meriterande:
- Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i självständig kundsupport.
- Kunskap i Officepaketet samt erfarenhet från G-Suite.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Förmåner såsom försäkring, tjänstepension och en marknadsmässig lön är en självklarhet för oss men letar du efter ett nytt jobb med lön i toppskiktet, då är inte vi rätt organisation för dig. Vi erbjuder däremot en morgontidning till frukostmyset, en mängd rabatter både inom och utanför Bonnier News, mycket skratt på jobbet och en ledningsgrupp som ringat in kompetensutveckling och ökat engagemang som key activities i vår strategi.
Vi är verksamma inom större delen av Skåne och Småland med kontor i Malmö och Jönköping där vår kundsupport befinner sig.
Poolbil finns att använda i tjänsten då resor inom vår geografi kan förekomma.
Nim Distribution är ett lokalt distributionsbolag i västra Skåne. Ägare är HD-Sydsvenskan, del av Bonnier News. Vi distribuerar framför allt morgontidningar och andra tidningslika produkter. Paket och adresserade försändelser samt reklam och samhällsinformation når också sin mottagare via oss.
Nim Distribution i Skåne AB har verksamhet 24/7, 365 dagar och ansvarar för morgontidningsdistributionen i västra Skåne. Vi ser en växande efterfrågan på morgontidig distribution av e-handelspaket och andra produkter. Distribution av e-handelspaket bidrar positivt till en affärsmässig morgontidningsdistribution. Samtidigt utmanar en mer varierad produktmix nuvarande strukturer.
Hållbara logistik- och distributionslösningar är en av vår tids stora samhällsutmaningar. Utifrån våra ledord öppenhet, engagemang, integritet och affärsmässighet strävar vi efter att göra det svåra enkelt
Läs mer på www.nimdistribution.se