OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Att arbeta på affärsservice innebär att du är en del av ett team som har ett nära samarbete med säljare, kunder, leverantörer och andra avdelningar vid kredit- och logistikfrågor, reklamationer eller rådgivning om produkter. Bolagets kunder ställer allt högre krav på produktkunskap och bolaget strävar efter att vara ett så specialiserat och kunnigt team som möjligt. Det är viktigt för dem att deras medarbetare har intresse och förmåga att löpande ta till sig ny kunskap för att sedan omsätta den i praktiken i det dagliga arbetet.
Just nu befinner sig detta affärsområde på bolaget i en snabbt föränderlig miljö och på avdelningen är det ett högt tryck vad gäller ordrar (lagerflytt). Det krävs att man är stresstålig och framförallt tycker det är roligt med fartfylldhet.
Dina arbetsuppgifter som kundsupport kommer bland annat att bestå av:
- Ta emot, boka och leveransbevaka order som kommer via telefon och mail
- Vara ett bollplank till kunder vid val av produkter, ersättningsartiklar, problemlösning och reklamationer
- Att informera om och svara på frågor kring vår e-handel samt att aktivt styra kunder att handla via e-handeln
- Aktivt arbeta med merförsäljning via kampanjer och kompletteringsköp
- Kontinuerligt säkra verksamheten genom uppföljning, bevakning och kontroller
Tjänsten som Kundsupport är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till 31/6-2020. Uppdraget är beläget i Mölndal.
Om dig
Då du kommer att få en bra överlämning på plats hos kund kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Du som har erfarenhet från kundsupport eller liknande arbetsuppgifter kommer snabbt att komma in i din nya arbetsroll. Har du dessutom erfarenhet inom affärsområdet Facility Solutions eller dylikt ser vi detta som mycket meriterande!
När det kommer till utbildning ser vi gärna att du har gått en teoretisk gymnasieutbildning samt har goda kunskaper i såväl SAP som Officepaketet. Eftersom arbetet innebär att ha många olika kontaktytor ser vi gärna att du har vana av affärskorrespondens och att du som person är professionell i ditt sätt. Är du dessutom strukturerad, noggrann och van att arbeta i ett högt tempo kommer du garanterat att trivas!
Då du också kommer att ha internationella kontakter ser vi att du är van vid att använda såväl svenska som engelska i det dagliga arbetet, både i tal och i skrift.
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Hassti Shahidi via Adecco 010 – 173 73 00 alt. hassti.shahidi@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Kundsupport, kundservice, kundtjänst, orderhantering, orderadministratör, SAP, Adecco, Mölndal
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147