Kundsupport med teknikintresse och driv till företag i norrort

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund är ett stort globalt företag med kontor och tusentals medarbetare världen över. Här får du möjlighet att utvecklas på ett av världens största företag med verksamhet inom sin nisch kontorsteknik. Vår kund sitter i mycket fräscha lokaler strax norr om Stockholm. Du kommer att arbeta som inhyrd konsult via Placera Personal i 9 månader.

Tjänsten
Rollen som teknisk support innebär mycket kontakt med företagskunder via telefon och mail. Du kommer vara kunderna behjälplig med frågor som rör teknisk karaktär, vilket innebär att du gillar att lösa problem och vara spindeln i nätet. Detta är en koordinerande roll och du kommer ha flertalet kontaktytor, både intern som externt, med exempelvis servicetekniker. Du kommer att ingå i ett nordiskt team om cirka 15 personer som tillsammans erbjuder förstklassig service!

Arbetsuppgifter
Rollen som teknisk support innebär bl.a:

• Hantera inkommande samtal och mail från kunder och ge dem support av teknisk karaktär
• Registrera och uppdatera ärenden i affärssystemet (SAP och SalesForce)
• Uppdatera mjukvara och undersöka anslutningsproblem
• Boka och koordinera ut tekniker till kund
• Skapa arbetsprogram och söka efter felkoder i manualer

Kvalifikationer
För att passa i rollen som teknisk support ser vi att du har:

• Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller kundsupport, meriterande med tidigare erfarenhet av telefon som arbetsverktyg
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Erfarenhet av SAP och /eller SalesForce är meriterande
• Vana att arbeta i Windows-miljö och nätkompetens är meriterande
• Tekniskt intresse

Vi söker dig som brinner för kundsupport och som vill ge service i världsklass, både internt och externt. Du ger alltid ett proffsigt bemötande, trivs med att ha många bollar i luften och tar egna initiativ. Vidare har du en utmärkt kommunikativ förmåga, är strukturerad och väldigt lösningsorienterad. För att passa i rollen arbetar du effektivt och är en naturlig teamplayer. 

Är du redo att anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord: teknisk support, teknik, kundsupport, kundtjänst

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön enligt överenskommelse.
  • Heltid Heltid 08-16.30 vardagar/ Start omgående/ Inhyra 9 månader via Placera Personal
  • Publicerat: 29 januari 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024