Kundsupport medarbetare

Kundsupport medarbetare

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av jobb
Logistik Kundsupport är en kundorganisation som ligger under logistik inom ICA Sverige AB. Våra kunder är i huvudsak ICA butikerna runt om i landet, men vi samarbetar även med leverantörer och övriga funktioner inom logistik och ICA Sverige AB. Uppdraget för logistiks kundsupport är att samlat driva och utveckla kundperspektivet och de processer som är kopplat till kund. Detta gör vi genom att arbeta med rotorsaks analyser, proaktivitet och tydligt ägandeskap.
Om jobbet som Kundsupport medarbetare
Som medarbetare hos oss kommer du ingå i ett team som utreder inkommande ärenden via befintliga kanaler som telefon, mejl, chatt och ärendehanteringssystem.
Utifrån butikens frågeställning ska du med hög kundservice ge support och information om leveranskvalité och reklamationer för att öka leveranssäkerheten till butik. Vi arbetar aktivt med förbättringsarbete och genom att lösa rotorsakerna till problem kvalitetssäkrar vi orderflödet till butik. Du skall följa riktlinjer i Logistiks ledningssystem kopplat till denna befattning. Du skall också bidra till att skapa och upprätthålla ett gott samarbete med övriga logistikfunktioner och interna gränssnitt inom ICA.
För att lyckas i rollen måste du vara flexibel, målfokuserad och ha en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi ser det som en förutsättning att du har lätt för att samarbeta och kan kommunicera tydligt och pedagogiskt samt har förmåga att skapa samsyn och engagemang i en vardag med stundtals högt tempo.
Vi söker dig som
Serviceinriktad
Öppen och kommunikativ förmåga
Analytisk
Driven, lösningsorienterad
Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
God kunskap i Officepaketet, framför allt i Excel
Erfarenhet av kundservice och administration
God kunskap inom dagligvaruhandeln
Logistik- och butikserfarenhet meriterande
Relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig

Därför ska du välja ICA
Ser du också möjligheterna med digital innovation? Vi tycker att det är bland det bästa som hänt vår bransch. För det gör att vi kan förenkla vardagen för så många människor därute. I nära samarbeten med varandra, för att verkligen kunna maximera allas individuella insatser i varje utmaning vi möter, skapar vi riktig kundnytta. Oavsett om vi jobbar med IT och tech inom banktjänster, fastigheter eller kring all vår goda mat är vi nära kundens vardag. Och vi driver den digitala utvecklingen framåt inom våra olika områden. Varje dag.
Läs mer om livet på ICA här.
https://karriar.icagruppen.se/se/sv#!/livet-pa-ica
Vad händer nu?
Sista dag för ansökan är 2024-08-16 om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Michael Mårtensson
ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA.
https://karriar.icagruppen.se/se/sv

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB (Umeå) UMEÅ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 16 augusti 2024

Postadress

Mätarvägen 3
UMEÅ, 90133

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024