OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Metria är Lantmäteriets uppdragsdivision och har ca 400 medarbetare på 40 kontor. Metria erbjuder en unik kombination av produkter och tjänster inom geografisk IT. Vårt mål är en ökad och breddad användning av geodata - allt för ett effektivare samhälle! Vi är måna om goda och långsiktiga relationer med våra kunder. Vår storlek och vår bredd i verksamheten ger våra kunder tillgång till all den kompetens och kapacitet som finns inom hela Metria. Läs gärna mer på www.metria.se och på www.lantmateriet.se. Enheten för GIS-utveckling inom Metrias Affärsområde Miljö & Samhälle söker en GIS-ingenjör till vårt Luleåkontor. Idag är vi 67 medarbetare inom enheten med olika utbildningsbakgrund och specialistområden. Våra kontor är belägna i Luleå och i Stockholm. Enheten för GIS-utveckling är experter på konsultverksamhet inom områden som verksamhetsutveckling, datamodellering, systemutveckling, systemintegrering, förvaltning, drift samt geografiska analyser. Vår fokus är mot stora och medelstora organisationer där behovet av geografisk information och/eller fastighetsinformation är stort. Det innebär att vi arbetar för kunder inom bl.a. totalförsvaret, offentlig förvaltning, bank och försäkring, telekom-, energi- och skogssektorn. Vi söker en erfaren person för kundsupport till vår GIS-support för vidareanställning. Placeringsort är Luleå. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta inom vår GIS-Support med ansvar för supportfrågor, samt inom förvaltning med revisionshantering, som stöd för förvaltning och support av våra systemdrifter för större kunder. Önskvärda kvalifikationer : -Serviceinriktad, driven och positiv -Erfarenhet från systemutveckling eller systemförvaltning. -Erfarenhet av förvaltnings- och/eller IT-supportarbete. -Erfarenhet av serviceledning eller motsvarande är meriterande. -Utbildning motsvarande systemvetenskap eller civilingenjör datateknik. Du är en ansvarsfull person som utmanas av att hitta den bästa lösningen för kunden. Det är av stor vikt att du är pedagogisk samt har en förmåga att förstå och anpassa dig till kundens situation.