OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Innovation, engagemang och enkelhet är värdegrunden som Tormek bygger sin framgångsresa på. Med sina nära 20 patent är Tormek ett globalt och ledande varumärke inom slipning av eggverktyg med all tillverkning i hjärtat av Bergslagen - Lindesberg. Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som är på jakt efter en ny utmaning? Nu har du chansen att bli en del av ett framgångsrikt och kvalitativt företag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Tormeks högkvalitativa och moderna produkter används och uppskattas av bland annat hantverkare, kockar, jägare och friluftsmänniskor. Med nöjda kunder världen över befinner sig Tormek i en spännande och expansiv fas, och firar dessutom 50 år 2023! Tormek vill bidra till en bättre värld och arbetar kontinuerligt med att säkra en hållbar produktions- och leveranskedja.
Tormek är ett företag som månar om sin personal vilket resulterat i mycket höga siffror i senaste medarbetarundersökningen vad gäller trivsel med såväl kollegor som chefer. Samtliga anställda är starkt engagerade i företaget och kulturen genomsyras av värdegrunden: innovation, engagemang och enkelhet. Till företaget i Lindesberg behövs nu förstärkning i form av en kundsupport och orderadministratör. Du välkomnas med öppen famn av ett 40-tal anställda och arbetar närmst fyra av dessa. I rollen ingår löpande dialog med företagets kommunikatörer, tekniker och säljare.
Du får en viktig roll inom företaget i en nyskapad roll där du dels arbetar med support gentemot kund, dels med orderadminstrering. För rätt person finns även goda möjligheter till ytterligare ansvar på sikt.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Tormek.
Du erbjuds
* Ett individuellt anpassat introduktionsprogram där du handleds av erfarna kollegor
* Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
* Flertalet förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, massage, tillgång till bastu och gym i företagets lokaler för att nämna några
ARBETSUPPGIFTER
- Orderregistrering av inkommande ordrar, främst inrikes
- Frakthantering, främst inrikes
- Orderhantering och kundkommunikation för internationell E-Handel
- Kundsupport: hantera och besvara inkommande ärenden samt fördela ärenden vidare vid behov
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda språken förekommer regelbundet i arbetet
Vidare är det meriterande om du:
* Tidigare har arbetat i en kundcentrerad och/eller administrativ roll
* Har franska, tyska och/eller spanska språkkunskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös och lyhörd person som är duktig på att prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer att utvärderas på följande beteenden:
* Serviceinriktad
* Självgående
* Kommunikativ
* Anpassningsbar
Övrig information
* Start: Efter överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader
* Arbetstider: Vardagar 7-16 alternativt 8-17, flextid tillämpas
* Placering: Lindesberg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tormek här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231