OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Dawa Däck har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Dawa Däck en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Dawa Däck är en av Sveriges största däckgrossister och leverantörer till flera av landets ledande bilhandelskedjor. De tillhandahåller PV, SUV, C och LV-däck. Deras målsättning är att ha ett brett sortiment för att tillgodose en så stor del av marknaden som möjligt. Med en lång erfarenhet i ryggsäcken ska företaget skapa Nordens modernaste lager. Här ingår du i ett team på sju medarbetare som gemensamt säkerställer en hög kvalitet på kundservice gentemot företagskunder till Dawa Däck.
Arbetsuppgifter:
Som kundsupport är ditt huvudsakliga ansvarsområde kontakt med kunder via telefon och mail där du besvarar inkommande frågor. Utöver detta ansvarar du för hantering utav förfrågningar, orderhantering och systemadministration. Under din arbetsdag besvarar du produktspecifika frågor och tar emot order där du följer upp processen för att säkerställa att överenskommelser sker enligt avtal. Du arbetar mot flertalet kontaktytor, både externt som internt och samarbetar med olika avdelningar internt.
Här ingår du i ett team på sju personer där ni samarbetar för att hantera förfrågningar och att ge en bra kundupplevelse. Du kommer att få utbildning och introduktion i Dawa Däcks produktutbud och system.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice
• Du har goda kunskaper i Office-paketet samt vana att arbeta i affärssystem
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt är bekväm med engelska
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbetar med andra människor. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Du har lätt för att skapa relation med nya människor och är trygg i att kommunicera i tal och skrift. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett strukturerat angreppssätt. Vidare motiveras av att driva ditt arbete framåt och tycker om att ta initiativ för att komma vidare med uppgifter. Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och lägger stor vikt vid kvalitet i såväl kundservice som administrativa uppgifter.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Landvetter
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:Kundtjänst, kundservice, innesäljare, koordiantor, orderhanterare, däck, hjul, fordon, affärsystem, ordersystem, kundkontakt, b2b, Landvetter, Göteborg, heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund