Kundsupport och säljstöd Booli Pro

Kundsupport och säljstöd Booli Pro

Arbetsbeskrivning

Vem är du?
- Du är nyfiken av dig och inte rädd för data och grafer
- Du har förståelse och intresse för bostadsmarknaden
- Du tycker om att kommunicera med kunder och hjälpa dem lösa sina problem
- Du är snäll och bryr dig om kollegor och kunder


Att du är kunnig förväntar vi oss. Det viktiga är att du vill vara med och bidra till vår kultur, attityd och vårt sätt att vara. Eftersom vi är lika många experter som medarbetare, behöver alla vara nyfikna och intresserade av varandras olikheter. Vi tror på initiativ från alla i teamet för att testa idéer och förbättra tjänsten för våra kunder. Du kommer inte att få instruktioner för vad du ska göra utan förväntas ta initiativ till förbättring både i och utanför din roll för att nå våra mål.

Att jobba som Kundsupport och säljstöd för Booli Pro
Vi letar efter dig som vill guida våra kunder rätt i vår värld av data. Du kommer att jobba mot våra professionella användare. Du kommer att driva supportarbetet och ansvara för att våra användare får en uppskattad kundupplevelse samt arbeta för att bygga och bevara en god och långsiktig relation med våra kunder.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Ansvara för, lösa och besvara inkommande supportärenden för Booli Pro
- Lägga till och utbilda nya användare i Booli Pro
- Löpande ha koll på våra kunders användande och arbeta för att de får en positiv kundupplevelse
- Kommunicera med befintliga användare i samband med uppdateringar i verktyget samt samla in feedback
- Svara på förfrågningar från nya kunder som kommer in till supporten och kontakta potentiella kunder för införsäljning


På Booli jobbar vi i korsfunktionella team vilket innebär att du får vara med och utveckla tjänsten tillsammans med personer som har kunskaper och styrkor som kompletterar dina. I teamet jobbar personer inom utveckling, försäljning, design, support och marknad, alla tillsammans för att göra våra produkter ännu bättre.
Vi vill jobba med snälla personer som uppskattar en organisation som bryr sig om sina medarbetare. Det är viktigt att vi ställer upp för varandra, bygger på kollegors idéer och låter alla i teamet komma till tals. Det ska vara en trygg atmosfär på jobbet och även om det inte alltid blir som planerat har vi förtroende för att du gör det som är bäst för företaget.

Om Booli och Booli Pro

Booli har funnits sedan 2007 och var den första bostadssajten i Sverige som visade slutpriser öppet på nätet. Idag är vi är en bostadssajt med Sveriges största samlade utbud av bostäder till salu, slutpriser och digitala bostadsvärderingar. Vi jobbar för att göra bostadsmarknaden mer transparent och tryggare för alla - oavsett om du är köpare, säljare, ägare av en bostad eller jobbar med bostadsmarknaden professionellt. Sedan 2016 ägs vi av den statligt ägda banken SBAB och tillsammans vill vi hjälpa våra användare att ta kloka beslut för bättre boende och boendeekonomi. Vi jobbar aktivt med respekt och jämlikhet och använder oss bland annat av Respekttrappan som är utvecklad av SBAB och Make Equal.

Booli Pro är Boolis analysverktyg för bostadsmarknaden. Verktyget innehåller vår färska data om bostadsmarknaden. Det är utvecklat för våra kunder som arbetar med bostadsmarknaden professionellt och som behöver fatta beslut med hjälp av datan. Exempel på målgrupper som använder verktyget är bostadsutvecklare och bank.

Har du check på allt?
- Initiativtagande
- Lagspelare
- Kommunikativ
- Nyfiken
- Ansvarstagande
- Problemlösare



Annars då?
Gillar du oss och tror att du kan bidra, vänta för länge med att skicka in CV eller LinkedIn-profil. Har du andra idéer på hur du kan visa vem du är? Spännande! Hur du än ansöker så ser vi fram emot att lära känna dig mer.

Frågor? Hör av dig till Jennie Leffler på 0763094307 eller jennie.leffler@booli.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Wennergren
+46 8 41025282
Alexander Gustafsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SBAB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2022

Besöksadress

Stora Torget
None

Postadress

Humlegårdsgatan 20, 5 tr
Stockholm, 10391

Liknande jobb