Kundsupport order och logistik - Omgående start!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning

Vår kund har ett operativt kontor med full fart och stort ansvar fördelat på samtliga medarbetare.
Avdelningen sitter som en samordnande funktion mellan kund-produktion-account och är kanalen in – ut mellan kund och företaget. Det dagliga arbetet innefattar bland annat;

- Ta emot godsaviseringar och chaufförer
- Kontakt med kund gällande diverse supportfrågor. Mycket av kundsupporten gäller orders- och produktionsfrågor
- Samordna möten både internt och med kunder
- Bokning av transporter, leveransuppföljning och tullhantering
- Fakturering (månadsvis)


Kvalifikationer

- Goda kunskaper i MS Officepaket
- Goda kunskaper av fakturering
- Erfarenhet av tull
- Erfarenhet av produktions- och lagerfrågor
- Erfarenhet av transortbokningar/bokningssystem samt leveransuppföljningar
- Kunskap av SAP


Egenskaper

Vi söker en pigg och glad tjej/kille med mycket energi och idéer. Gärna kille för jämnställdhetens skull.
Du ska ha en god serviceanda samt vara öppen och flexibel i ditt sätt att tänka och arbeta.
Du tycker om att jobba i snabbt tempo och ta snabba beslut. En förutsättning är också att du kan jobba på ett proaktivt och strukturerat sätt.
Då mycket kommunikation sker skriftligt, både internt och externt ut mot bl.a. kund och leverantörer, ser vi att Du har en bra kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska är ett krav.
Du trivs med att jobba i grupp, men räds ändå inte för att jobba självständigt och ta egna initiativ.


Ansökan

Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Tjänsten är en inhyrning till en början, men kan övergå i en anställning på sikt. Omgående tillträde!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunde Algebäck på telefonnummer 0709-952190 påTEMP-TEAM.

TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 30 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024