OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Vår kund har sedan 50 år tillbaka arbetat med att leverera kompletta funktionslösningar till deras kunder inom den svenska industrin. De arbetar tillsammans med tekniker, konstruktörer, inköpare och kvalitetsansvariga för att skapa de bästa förutsättningarna för sina kunder. Områden som de är specialiserade inom är bland annat skruvförband, tunnplåt, sammanfogning, lås, gångjärn, laserteknik med mera. De är ett internationellt bolag som är verksam i flera länder. På huvudkontoret i Kista arbetar totalt ca 32 stycken medarbetare och de behöver nu stärka upp sitt team inom försäljning med ytterligare en kundsupport med säljansvar.
Tjänsten
Som kundsupport med säljansvar kommer du arbeta i en dynamisk miljö där du får ta mycket eget ansvar. Du kommer tillhöra ett team på 6 personer som tillsammans arbetar med att identifiera affärsmöjligheter, ge kunder den service de efterfrågar samt agera support och hjälper kunder med diverse problem. Du ansvarar för ordermottagning där du lämnar uppgifter om företagets produkter, registrerar, skickar bekräftelser, lämnar besked om leveranstider samt utför en del kreditbevakningar. System som vår kund använder sig av när de registrera ordar är M3/Movex. Säljansvaret kommer innebära att du på telefon tar emot beställningar, merförsäljning, säkerställer framtida affärer och behov, registrerar och arkiverar avtal och offerter, följer upp avtal samt genomför nulägesanalyser. Det är oftast befintliga kunder som du har kontakt med både via mail och telefon. För tjänsten krävs det att du har ett intresse för mekanik och du kommer även få en ordentlig upplärning och utbildning i vår kunds produkter vid start av tjänsten. Denna tjänst är på heltid där du blir direktrekryterad av vår kund.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund
• Du har en avslutad gymnasieutbildning
• Du har erfarenhet av orderhantering och är van vid kundkontakt
• Du har ett stort intresse för mekanik
• Du har god datavana och har tidigare arbetat i något system
• Du talar och skriver svenska och engelska flytande, då det krävs i tjänsten
• Meriterande om du har arbetat i affärssystemet Movex/M3 sedan tidigare
• Meriterande om du talar och skriver finska
Personliga egenskaper
För denna roll läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du analytisk, driven och innehar en mycket god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för mekanik och trivs i en kundnära roll. Vidare är du flexibel och prestigelös då du hjälper dina kollegor och kunder och ber om hjälp om det är något som du inte förstår, samtidigt som du inte är rädd för nya utmaningar.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719