OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att erbjuda en positiv kundupplevelse och vill samtidigt vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Då kan tjänsten hos kundsupport inom Reisswolfs kundservice (sekretessavdelningen) på Stena Recycling vara något för dig. Just nu söker vi en lösningsfokuserad person som brinner för kunddialog som vill bli vår nya kollega!
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.
Din roll hos oss
I rollen som kundsupport kommer du att hantera inkommande ärenden och skapa en god kundupplevelse via de kanaler där kunden kontaktar oss (telefoni, mail, E-tjänster etc.) samt att lägga ordrar. Vi ser också att kundsupport kommer att utveckla uppdraget mot mer långsiktiga lösningar, för att utveckla kundens och vår affär. Utmaningar i tjänster är att hantera ett ständigt inflöde av ärenden systematiskt, att ha ett professionellt, kompetent och lyhört förhållningsätt för att skapa en positiv kundupplevelse.
Du kommer att ha många kontaktytor och tillgång till ett brett nätverk inom bolaget. Teamet består av en administrativ chef och 10 kollegor som arbetar inom kundsupport, logistiksupport, affärssupport, ekonomisupport och verksamhetsspecialist. Du samarbetar dagligen med logistikavdelningen via våra chaufförer och transportledare, vår säljavdelning samt andra avdelningar inom bolaget.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:
• Ta ansvar för kundens ärende och återkopplar till kunden, alternativt säkerställer att den som tilldelas ärendet återkopplar till kunden.
• Sträva efter att lösa kundens ärende i första kontakten.
• Orderläggning
• Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna.
• Hjälpa kunderna till en bättre hantering av avfall samt utveckla kundens affär genom att arbeta med merservice.
• Se helheten och söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov.
• Hantera och dokumentera kundreklamationer.
• Registervård på våra kunder.
• Vara delaktig och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete – med utgångspunkt i samlade insikter om kundens behov och upplevelse.
Vad bidrar du med?
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö. För att lösa ärenden som kommer in krävs kontakter, beslutstagande, driv och lösningsfokus.
Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:
• Erfarenhet av att ha arbetat med kundsupport
• Erfarenhet av att hantera affärssystem (ärende och kundtelefoni, orderläggning)
• Erfarenhet av att ha arbetat i Office-paketet/Microsoft365
• Erfarenhet av att ha arbetat i Puzzle och Tenfor (meriterande)
Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2022-06-06. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.
Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Helena Lindström på tfn 010-445 1566.
Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1750 engagerade medarbetare på 90 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.
Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.