OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du använt ett studentkort för att komma in på ett evenemang, arbetat på en byggarbetsplats eller varit tvungen att identifiera dig med ett personalkort på jobbet? På Nexus säkrar vi det nya samhälle som växer fram i den digitala världen och revolutionerar hur vi uppfattar betrodda identiteter. Vill du vara med på vår resa?
Nexus, som är en del av franska IN Groupe, är en europeisk ledare och ett innovativt företag inom identitetshantering. Vi säkrar samhället genom att möjliggöra betrodda identiteter för människor och saker. Med 300 anställda skulle vissa betrakta oss som ett mindre företag, men vi har privilegiet att skydda anställda för kunder i världsklass.
Kortsupporten på Nexus består i dagsläget av 4 medarbetare och Jonas Furne, Head of Support, letar just nu efter att stärka sitt team i Stockholm med en till engagerad kollega. Detta är en permanent tjänst, på fulltid med möjlighet till start omgående.
Vad kommer du att göra på Nexus
Som medarbetare i vår kortsupport kvalitetssäkrar och levererar du en trevlig och snabb kundupplevelse till alla våra ID06 kunder. Du och ditt team jobbar mot samma mål - att säkerställa att våra kunder får rätt hjälp och ett professionellt bemötande när de kontaktar Nexus
Ditt primära fokus kommer ligga på att felsöka och besvara inkommande kundärenden via vårt ticket-system samt telefon och mejl. Du och ditt team spelar också en central och mycket viktig roll under hela produktionskedjan, från beställning till leverans av våra produkter.
I ditt arbete kommer du också ha en spännande möjlighet att samarbeta nära andra kollegor i Identity Services och vara delaktig i att spana och identifiera potentiella leads till merförsäljning.
Du kommer också arbeta med att:
- Registrera nya kunder i relevanta system
- Granska beställningsinformation, exempelvis fotogranskning
- Felsöka kundärenden
- Hantera returer och reklamationer.
Om dig
Vi tror att du är en nyfiken och driven person med ett naturligt intresse för att bygga trygga relationer med kunder. Du är noggrann, tar ansvar och triggas av att överträffa förväntningar. Du tycker att kommunikation är spännande och det är viktigt för dig att få bidra till att kunden får en lite bättre dag efter att ha varit i kontakt med Nexus.
Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av att arbeta administrativ och känner dig bekväm med att arbeta i system/program som Microsoft Office. Om du tidigare har arbetat inom kundservice, och har använt ett ERP-system och/eller andra ticket-system, är det ett stort plus! Vi är stolta över att kunna ge personlig support via telefon, vilket innebär att du bör vara trygg med att också kunna ge support på detta sätt.
Eftersom Nexus är ett globalt företag med kunder från hela världen är det viktigt att du är duktig på skriftlig och muntlig kommunikation. Du måste vara flytande i både svenska och engelska. Om du även talar polska och/eller något ytterligare språk är detta meriterande.
Livet på Nexus
På Nexus gör vi saker tillsammans som ett team - samarbete är ett nyckelord. Vi antar aldrig något och gör vårt bästa för att vara öppna, lyssna och förstå. Vi värdesätter initiativ för att få saker att hända. "Own it!" är alltid en del av hur vi tänker. Vi strävar alltid efter ständiga förbättringar, både internt och för våra kunder. Vi hjälper varandra att bygga upp nya färdigheter och att sätta bästa praxis - samtidigt som vi har mycket roligt under tiden.
Nexus är en arbetsgivare med lika möjligheter. Vi tror verkligen på att vara ETT Nexus. Du välkomnas på Nexus för den du är, oavsett var du kommer ifrån eller hur du ser ut. Vår teknik är till för alla, och det är även vår arbetsplats. Så ta med dig dina personliga erfarenheter, dina perspektiv och din bakgrund till oss för att trivas, samarbeta och se framåt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Klara Thureson
Per Stoltz
Adam Lundqvist
Thorsten Gahrmann
Petra Arnold
Norman Klingspor
+49 7243 5488 – 161