Kundsupport / säljsupport till Emballator

Kundsupport / säljsupport till Emballator

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en kundnära roll med fokus på service, support och utveckling? Nu utökar vi vår Kund- och säljsupport och söker en engagerad, strukturerad och serviceinriktad kollega som vill bli en del av ett sammansvetsat team på ett framgångsrikt bolag! Rollen innebär stor variation, frihet och breda kontaktytor.

Om tjänsten
Som Kund- och säljsupport hos oss på Emballator blir du en del av ett drivet och engagerat team som tillsammans ser till att våra kunders avtal och förväntningar uppfylls. Du arbetar självständigt med löpande mottagning, registrering och bevakning av order, och håller kunderna uppdaterade på aktuell status.

Att med stort engagemang och driv delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt är en viktig del av rollen som Kund- och säljsupport. Tillsammans med kunniga kollegor kommer du att arbeta med att utveckla vår kundservice, förbättra vårt systemstöd och digitalisera våra processer.

Dina arbetsuppgifter som Kund- och säljsupport:
- Ordermottagning och registrering av order
- Löpande kundkontakt
- Registrera, godkänna och bevaka blockorder
- Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt


Förutom att du arbetar nära och långsiktigt tillsammans med våra kunder, kommer du även att samarbeta med kollegorna inom sälj, order, produktionsplanering och lager/logistik. Ditt närmsta team inom Kund- och säljsupport består idag av tre engagerade kollegor som jobbar tätt tillsammans för att uppfylla våra kunders förväntningar.


Om bolaget
Emballator Metal Group utvecklar och tillverkar förpackningslösningar för främst färg- och kemiindustrin. Geografiskt sträcker sig marknaden från Storbritannien i väst till Ryssland i öst och från Norden ner till stora delar av Europa. Våra enheter finns i Ulricehamn, Nybro och Lempäälä samt säljkontor i Moss och Wloclawek. Emballator Metal Group har ca 250 anställda och omsätter ca 780 miljoner kronor. Företaget ingår i den familjeägda Herenco-koncernen.

På vår enhet i Ulricehamn är vi ca 180 medarbetare och där har vi korta beslutsvägar och nära till samverkan. Vi sitter i ljusa, moderna lokaler, i nära anslutning till naturen. Hos oss har vi ett stort fokus på utveckling och digitalisering – en spännande resa som vi hoppas att du vill vara med på!

Läs mer om oss på emballatormetalgroup.se.


Om dig
För att lyckas i rollen som Kund- och säljsupport ser vi gärna att du har flera års erfarenhet av att jobba i kundnära roller. Ett strukturerat och noggrant arbetssätt med fokus på proaktivitet och kundservice tror vi är avgörande framgångsfaktorer.

Kompetenskrav:
- Flerårig erfarenhet av kundsupport
- Van att arbeta med digitala verktyg och större affärssystem
- Gymnasiekompetens
- Goda kunskaper i Office-paketet och Teams
- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Meriterande:
- SAP, Superoffice, QlikSense, Neptune, EDI


Som person är du engagerad, driven och positiv. Du trivs med att ha en variation i dina arbetsuppgifter, där de dagliga löpande arbetsuppgifterna varvas med utvecklings- och förbättringsprojekt. Flexibel, lösningsfokuserad och serviceinriktad är tre ord som passar väl in på dig.


Är det dig vi söker? Vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___

Sökord: Kundsupport, Säljsupport, Kundservice, Customer support, Kundtjänst

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder

Johannes Hedlund

Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson

Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren

Andreas Tärnegård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2021

Besöksadress

Verkstadsgatan 14 50462 Borås
None

Postadress

Verkstadsgatan 14
Borås, 50462

Liknande jobb


23 december 2024