OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av ett serviceyrke? Trivs du med kundkontakt och älskar att lösa ärenden? Kan du kommunicera på ett förtroendeingivande och pedagogiskt sätt? Är dessutom noggrannhet och ansvarstagande egenskaper som stämmer in på dig? En kul tjänst väntar! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en stjärna inom Kundsupport till vår kund Automile, ett internationellt och framgångsrikt företag som erbjuder tjänster och produkter kopplade till elektronisk körjournal och fleet management. Tjänsten är placerad i Västerås.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med dina närmsta kollegor i Kundsupportteamet sköter ni kundkontakten via telefon, mejl och chatt. Ärenden som kommer in kan vara av blandad karaktär. Det kan exempelvis röra sig om frågor och ändringar kopplat till Automiles produkter i kundernas fordon men också administrativa åtgärder som berör deras användarkonton. Även frågor kring ekonomi/sälj o dyl. kan dyka upp. Skulle du behöva kolla upp en fråga med en annan avdelning kommer de gladeligen att hjälpa dig. Automile har både privat- och företagskunder och svårighetsgraden på ärendena kan variera, där det ibland kan lösas direkt och ibland krävas mer grävande insatser.
Dina egenskaper
Du erbjuds här en tjänst på ett företag med stark gemenskap, hjälpsamma kollegor och härlig energi. Vi tror att du som söker denna tjänst är duktig på att kommunicera och serviceinriktad ut i fingerspetsarna. Du har lätt för att sätta dig in i kunders problem och genom att vara förstående och pedagogisk hjälper du dem på bästa sätt men det är också viktigt att du har skinn på näsan, när det behövs. Vidare tror vi att det faller sig naturligt för dig att ta ansvar och driva ditt arbete framåt med en stor portion noggrannhet i de ärenden du tar dig an. Till sist är det viktigt att du känner dig bekväm att arbeta under stress och press, vid månadsskiftena är det exempelvis alltid högt tryck och det är därmed av största vikt att du vid sådana tillfällen kan vara ditt vanliga trevlig jag.
Visst låter det som en kul tjänst? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av service och kundbemötande från tidigare roll/er, gärna kundtjänst
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Plus i kanten:
Erfarenhet från kundtjänstroll
Erfarenhet av Zendesk
Kunskaper i norska
Bil- och teknikintresserad
Omfattning och tillträde
Heltid, 6 månader som konsult sedan tillsvidareanställning hos kund. Tillträde omgående. Arbetstider är 8 – 17 förutom en dag i veckan då man arbetar 7–16. En gång i månaden har man helgsupporten mellan 12–18.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32227 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.