Kundsupport specialist

Kundsupport specialist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och serviceinriktad kundsupportspecialist för att bli en viktig del av vårt team på ett globalt energiteknikföretag som är specialiserat på att erbjuda innovativa lösningar inom energiområdet. Företaget fokuserar på att utveckla hållbara och effektiva teknologier för att möta dagens och framtidens energibehov.  De erbjuder produkter och tjänster inom områden som elöverföring och distribution, energilagring, förnybar energi, smarta nätverk och andra avancerade energilösningar. Med sin breda expertis och globala närvaro spelar de en betydande roll i att forma en mer hållbar och pålitlig energiframtid. Som kundsupportspecialist kommer du att tillhandahålla intern och extern kundsupport av högsta kvalitet för att öka kundnöjdheten och säkerställa enastående kundupplevelser. I rollen som kundsupportspecialist kommer du att ha fullt ansvar för en egen kundportfölj. Du blir den primära kontaktpunkten för våra globala kunder och spelar en nyckelroll i vår framgång.


 Huvudsakliga ansvarsområden:


 Tillhandahålla intern och extern kundsupport för tekniska frågor, beställningshjälp och betalningsrelaterad assistans.
Hantera ärenden från start till mål och samordna med relevanta resurser för att säkerställa en effektiv lösning.
Samarbeta nära med försäljning, drift, Supply Chain Management och andra team för att lösa kundrelaterade problem.
Koordinera lösningar med kundservice och reservdelsteam för att möta kundernas behov.



 Möjlighet till distansarbete upp till 30 % av arbetstiden.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2023-08-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johanna.rodell@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:


Hantering av en portfölj av globala kunder, både interna och externa.
Ta ansvar från beställningens mottagande till leveransens slutförande och betalningens mottagande.
Samarbeta nära med olika avdelningar som försäljning, eftermarknad, ekonomi, planering, produktion, design och SCM för att säkerställa en smidig process för våra kunder. 




Kvalifikationer
Vi söker någon som uppfyller följande kvalifikationer:


Är drivande, serviceinriktad och har god organisatorisk förmåga.
Är teamorienterad, har utmärkta kommunikationsfärdigheter och trivs med att arbeta med människor.
Visar intresse för både tekniska och kommersiella aspekter av affärsverksamhet.
Har en akademisk bakgrund inom områden som företagsekonomi, teknik, logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom nämnda områden.
Behärskar engelska flytande, både skriftligt och muntligt. Ytterligare språkkunskaper är en fördel.




Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


1 november 2024

Finsktalande Kundtjänstmedarbetare

Finsktalande Kundtjänstmedarbetare

1 november 2024