OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
Vill du jobba med kundservice och har ett intresse för teknik samt mobiltelefoner? Då kan du vara den vi söker som kundsupport till Brightstar i Rosersberg.
Din huvudsakliga arbetsuppgift som kundsupport är att hantera supportärenden via telefon och mail. Din roll kommer även att vara praktisk då du arbetar med logitiskhantering och agerar mellanhand för våra servicetekniker samt kunder. I arbetet kommer du också att hantera reklamationer, inbetalningar och reservdelar. Du kommer att samarbeta tätt med våra servicetekniker och adminsitratörer på vår buyback-avdelning som ansvarar för att ta emot, undersöka och reparera mobiltelefoner.
Dina arbetsuppgifter innefattar att:
- arbetar med kundserviceärenden via telefon och mail
- hantera reklamationer
- administrera reservdelshanteringen
- sköta in- och utgående post- och budhantering
- tillsammans med gruppen planera och samordna dagliga arbetsuppgifter och säkerställa leverans enligt SLA
- löpande fakturering och hantering av inbetalningar
Tjänsten passar dig som trivs att arbeta i en lagermiljö med högt tempo.
Krav på person
Vi söker dig som är serviceinriktad med stort driv och kundfokus. Du är ansvarsfull och förstår vikten av att utföra ditt arbete i rätt tid. Vi ser gärna att du gillar att hålla dig uppdaterad på det senaste inom branschen.
För att lyckas i rollen som kundsupport krävs vidare:
- lägst gymnasieutbildning
- något års arbetserfarenhet, med fördel från administration/kundservice
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- goda datakunskaper
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kundsupport.
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, 38,5 timmer per vecka
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Rosersberg
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare anställning direkt hos Brightstar.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Malin Öhman på telefonnummer 073 353 75 06. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Företagspresentation
Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och ledande inom innovation och kundanpassade tjänster för telekombranschen. Vi strävar efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. Vi är experterna inom trådlösa kommunikationsprodukter och tjänster. I Norden är vi 200 anställda med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum och omsätter 4,5 miljarder kronor till 1500 aktiva kunder. Serviceteknikerna är placerade i Rosersberg i norra Stockholms län där vi även har lager samt kundtjänst.
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.
Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17