Kundsupport till DB Schenker

Kundsupport till DB Schenker

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i nio månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

DB Schenker är ett välkänt bolag inom transport och logistik branschen. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Du arbetar på kontoret i Växjö och tillhör avdelningen OCL (Operations Center Land) som består av tre personer.

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos företaget blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72,000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter. DB Schenker tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Arbetsuppgifter:

I rollen tillhör du avdelningen OCL (Operation Center Land) som bland annat arbetar med aviseringar, sökningar, ansvarsutredningar och ärendehantering. Avdelningen fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till kund. Därmed kommer du ha många kontaktytor, både internt och externt där kommunikationen huvudsakligen sker via telefon och mejl. I rollen säkerställer du kvalité i alla leden och arbetar därför även löpande med förbättringsarbete och uppmuntras till idéer om utveckling av arbetsuppgifter och arbetssätt.

Exempel på dina ansvarsområden är:
• Ansvara för hantering och uppföljning av inkommande och utgående leveransaviseringar
• Reklamationshantering, inklusive hantering av skadat eller saknat gods.
• Söka och spåra gods för att säkerställa korrekt leveransstatus.
•Utlämna paket och gods till kunder i avhämtningshall.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller administration
• Du har god dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Meriterande med erfarenhet inom logistik- och transportbranschen

För att trivas i denna roll ser vi att du är en person med positiv inställning och en god kommunikativ förmåga som är trygg i sociala sammanhang och uppskattar kontakt med både kunder och kollegor. Vi tror att du som söker tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Vidare har du en förmåga att kombinera noggrannhet med effektivitet i dina utföranden och tar gärna egna initiativ för att hitta lösningar när det behövs.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2024
  • Ansök senast: 19 december 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024