OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka till vår kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.
Vem är du?
Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende presterar max. Ett krav är att inte vara rädd för att lyfta på luren. Du har datavana och har lätt för att lära nya system. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.
Du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.
Om tjänsten
Support-avdelningen består idag av två personer men vi kommer behöva utöka avdelningen med ytterligare en person framåt. På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Tillsammans skapar vi en nära och långvarig relation med våra kunder och det finns näst intill inga gränser för vad vi gör för att överträffa deras förväntningar.
Kundsupport innebär daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon.
Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar.
Övrig administration - internt bistå våra övriga avdelningar på bästa sätt.
Om företaget
DreamLogistics AB arbetar med tredjepartslogistik (3PL) där vi sköter hela flödet åt våra kunder. Just nu är vi runt 220 anställda i bolaget där alla är väldigt drivna och trivs tillsammans. DreamLogistics erbjuder dig en arbetsplats med en härlig atmosfär och trevliga kollegor där den ena dagen inte är den andra lik. DreamLogistics är inne i en expansiv fas så utmaningar finns.
Information om tjänsten:
Tjänsten är heltid med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag och kan variera mellan 07:00-17:00.Tjänsten är placerad i Ängelholm.
Låter detta som en tjänst för dig?
Skicka in ditt CV och personliga brev till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens SUPPORT-EN. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan.