OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Atea står inför en spännande förändringsresa där kundtjänst kommer att spela en stor roll. Vill du arbeta i en dynamisk och idérik miljö där kunden står i fokus? Vi är ett gäng kreativa och lösningsorienterade medarbetare och vi söker efter ytterligare vassa kollegor som vill jobba tillsammans med oss. Vi söker medarbetare till följande tre områden, kundsupport, kundsupport-produkt samt internsupport.
Är du en positiv och härlig person som desutom är grym på kundsupport? Vill du vara med på vår resa och ta vår verksamhet och team till nästa nivå? Kom och jobba hos oss då – vi väntar på dig!
Våra olika roller:
Kundsupport
I det dagliga arbetet kommer du att hjälpa våra kunder med produkt-, leverans- och fakturafrågor samt guida dem i Ateas digitala kanaler som tex e-shop. Detta sker främst via mail men till viss del även via chatt och telefon. Jobbet är väldigt omväxlande och det finns hela tiden någonting nytt att lära. Vi gärna att du har arbetat i en kundnära roll samt har god vana av telefon och mail. I denna roll har vi en upplärningstid på mellan 6-9 månader.
Kundsupport-produkt
I det dagliga arbetet kommer din primära uppgift vara att hjälpa våra kunder med deras produktfrågor. Du kommer tillhöra ett team med produktexperter där alla kommer ha ett eget produktsortiment som man fördjupar sig extra inom. Man kommer även lära sig våra andra arbetsområden så att man kan stötta vår kundsupport med exempelvis leveransfrågor, fakturafrågor samt ändringar på kundernas befintliga ordrar. I den här rollen ser vi gärna att du har goda kunskaper av it-produkter/ samt utrustning.
Internsupport
I rollen kommer du att bli en del av vårt härliga team som arbetar med allt från eskalering av svåra och långdragna ärenden, coaching till onboarding av nya kollegor. Övrig tid kommer du att hjälpa till med att avlasta vår kundsupport med ärenden. Du kommer vara superuser för ett eget område där du förväntas vara expert och bli kundtjänst och Ateas “go to person” inom just det området. Denna gruppering kommer ha ett stort fokus på kvalité och vårt kvalitetsarbete. I den här rollen ser vi gärna att du har arbetat med kundsupport inom it.
Rekryteringsprocessen
Processen för denna roll består av tre steg, urvalsfrågor, telefonintervju och två tester. För att sen avsluta med en intervju med rekryterande chef. Det är valfritt att bifoga CV eller din LinkedIn i din ansökan.
Vad söker vi hos dig?
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi söker dig som gillar att arbeta strukturerat, självgående och som alltid vill leverera med kvalité.
Genom din lyhördhet och kommunikationsförmåga lyckas du att samarbeta väl med andra. För att trivas i dessa roller behöver du gilla en vardag som inte är den andra lik och hanterar förändringar väl. Du är en lagspelare som också kan arbeta självständigt. Du är social och fungerar bra i grupp. Du har lätt för att kommunicera och är inte rädd för att ställa frågor. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och hjälper dina kollegor när du själv har en lugnare stund.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har
• Gymnasieexamen
• God systemförståelse
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska samt engelska
Det är önskvärt med:
• Tidigare erfarenhet av mail/telefon som arbetsredskap
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök redan nu, vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Gränefjord, kundtjänstchef, på Patrik.Granefjord@atea.se alternativt telefonnummer 0470 70 24 07.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.