Kundsupport till globalt företag i Solna

Kundsupport till globalt företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett gigantiskt företag som ofta omnämns som världens mest kreativa, men med en kultur på kontoret som ändå är vänlig och jordnära. Förutom daglig kontakt med välkända företag får du i din roll utvecklas i flera system som är meriterande inför framtida karriär, såsom SAP och Salesforce.

OM TJÄNSTEN
Det internationella företaget har via ett flertal tidigare konsulter via Academic Work fått mycket goda vitsord, där flertalet blivit överrekryterade och jobbar kvar än idag. Bland annat betonas möjligheten att lära sig hur ett världsledande företag, som finns i över 60 länder, fungerar. Företagets produkter finns överallt, alltifrån inom sjukvård till elektronik till kontorsmaterial.

#

Du erbjuds


* Erfarenhet från ett internationellt företag samt från systemen SAP och Salesforce
* En heltidstjänst som konsult via Academic Work, med goda chanser till långsiktighet för rätt person


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundsupport kommer du främst arbeta med krediteringar och reklamationer gentemot den svenska marknaden. Rollen innefattar:


* Orderhantering i SAP och Salesforce, exempelvis daglig inkassoaktivitet
* Ansvara för inkommande kundfrågor via telefon, mail & chatt, från företagskunder
* Ärendehantering i Salesforce, från företagskunder och interna kunder
* Hantering av utgående/inkommande förfrågningar för centrala riskhanteringsteam relaterade till kreditrisk och kreditgräns genom Salesforce
* Genomföra leveransuppföljning och arbeta med kundrelationer
* Arbete tillsammans med andra team inom Customer Operation
* Bidra till merförsäljning


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska, då du kommer arbeta mot den svenska marknaden
- Har mycket goda kunskaper i engelska, då språket används i den dagliga verksamheten
- Har arbetat med administration
- Har goda kunskaper i office paketet
- Har erfarenhet av SAP, alternativt är systemkunnig och har arbetat i flera olika system.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av en roll inom kredit, inkasso eller reklamation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SAP eller Salesforce sedan tidigare.

Som person är du:


* Lättlärd
* Uthållig
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, till årsskiftet med chans till förlägning
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

23 december 2024