OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göta Energi är det lilla elbolaget i framkant. Vi utmanar och inspirerar elbranschen med nya tjänster. Hur då? Det är egentligen ganska enkelt: Vi lyssnar på kunderna istället för branschen. Vår ambition är att bli Sveriges mest omtyckta elbolag och därför satsar vi på att leverera en kundservice i världsklass. Ett bevis på det är vi 2015 vann SM i telefoni och kundservice i klassen Miljö & Energi. Hos oss ska kunderna trivas och må bra. Göta Energi grundades 2005 som ett litet lokalt företag, när Västringen och Brukskraft slogs ihop. Därför hade vi med oss lång erfarenhet och nära kundrelationer redan från start. I dag har vi kunder i hela Sverige men vi kommer aldrig att växa ifrån god service. Sedan 2010 ägs Göta Energi av Hafslund ASA - en norsk koncern som är en av Nordens största inom elbranschen. Hafslunds erfarenheter är ett viktigt stöd, men vi arbetar i stort sett på samma vis som alltid. Nära våra kunder.
Är du en tillmötesgående och hjälpsam person som är innovativ i ditt sätt att lösa problem? Vill du vara del av ett expansivt bolag med möjlighet till utveckling? Göta Energi söker en engagerad och driven kundtjänstmedarbetare. Är det dig vi söker?
Tjänstebeskrivning
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ta emot inkommande samtal och mail från företagets kunder. I din roll är det du som sköter den dagliga driften för företagets kundservice och du arbetar aktivt med merförsäljning genom att erbjuda fördelsprodukter och avtal. Du svarar på frågor och guidar kunderna fram till rätt lösning samt arbetar med enklare administration. Det här är en tjänst för dig som vet vad det innebär med utmärkt kundservice och har ett driv för att löpande leverera den bästa kundupplevelsen.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som tidigare har arbetat inom service och försäljning och inte är rädd för en utmaning. Du motiveras av att arbeta med kunder och har ett stort intresse för kundservice och försäljning. För att passa in i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du har lätt för att sätta dig in i nya datasystem och att du trivs med ett arbetstempo som varierar. Bolaget kännetecknas av ständig förbättring och att uppmuntra sina medarbetare att alltid söka efter nya och bättre lösningar oavsett om du jobbar med kundservice, försäljning eller utveckling. För att trivas i Göta Energis miljö tycker du om att ta ansvar och att arbeta målinriktat med en hög ambitionsnivå. Vi ser gärna att du är självgående och att du har en förmåga att kunna ta beslut, att du är strukturerad och ansvarstagande samt att du gillar att arbeta mot uppsatta mål, budgetar och resultat. Du är en lagspelare och trivs med att arbeta i team - du är mån om att hjälpa dina kollegor vid behov och du bidrar med ett glatt humör! Du har minst en gymnasieutbildning och talar och skriver svenska flytande.
Övrig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos Göta Energi. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson, 031-333 54 81.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Johansson
031-333 54 81
Tomas Bogren
+46 31-33 54 84