Kundsupport till ledande globalt bolag!

Kundsupport till ledande globalt bolag!

Arbetsbeskrivning

Har du en känsla för service och känner dig trygg med datorn som verktyg? Vill du få möjligheten att arbeta inom ett stort teknikföretag som är ledande inom sin bransch? Då kan denna möjlighet vara ditt nästa karriärsteg! Vi söker nu en kundsupport som kommer stötta interna kunder inom Norden med specialleveranser, hantering av leveransproblem, returer och kvalitetsärenden.

Välkommen in med din ansökan redan idag då vi arbetar löpande med urvalet!

Information om tjänsten
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och sträcker sig fram till årsskiftet med potentiell förlängning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår samarbetspartner. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos vår kund, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Vår samarbetspartner är ett ledande företag inom produktion av låg- och mellanspänningsprodukter i Nyköping. Deras kundsupportgrupp består av sju personer och är en välformad, trygg arbetsgrupp med mångsidig kompetens. 

Arbetsuppgifter
Din roll innefattar att ge internt kundstöd inom olika typer av kundfrågor, som beställningar, leveransproblem, returhantering och betalningsärenden. Med kunden i fokus tar du ansvar för hela processen, från att ärendet inkommer tills det är löst. Du strävar efter att öka kundnöjdheten genom nära samarbete med ditt kundsupportteam där smidig och effektiv kommunikation är i fokus. I ditt arbete samarbetar du även med andra avdelningar som försäljning, drift och eftermarknadsservice. Samtliga transaktioner sker i SAP, och du har stöd av en team lead för effektiv arbetsfördelning och prioritering.

Vi söker dig som:
Vi söker en positiv och lösningsorienterad person med erfarenhet inom administration, kundservice eller kundtjänst. Du är bekväm med att arbeta framför datorn, eftersom mycket av kommunikationen sker via e-post och i system. Tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP är starkt meriterande. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift, då du ibland kommer att ha kontakt med internationella kunder. Om du har erfarenhet av att arbeta med lager och distribution ser vi det som en fördel, men det är inte ett krav.

Det viktigaste för oss är din nyfikenhet, ditt driv och din förmåga att lära dig nya saker samt att förstå helheten i olika processer. Du har också en stark vilja att hjälpa kunder och förstår vikten av god service, även när det uppstår utmaningar. Eftersom samarbete och stöd inom teamet är centralt, ser vi också att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Nyköping, med möjlighet till hybridarbete 
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#kundtjänst #kundsupport #kundservice #administratation #SAP

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professionals Nord Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2024
  • Ansök senast: 29 augusti 2024

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024