OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Össur utvecklar, producerar och säljer ortopedtekniska lösningar. Huvudkontoret är på Island och företaget har totalt cirka 4000 anställda och dotterbolag i 20 länder världen över. Össur etablerades 1971 och har varit börsnoterat sedan 1999. Tillväxten har både varit genom förvärv av andra bolag samt organisk tillväxt. Den organiska tillväxten drivs av stor satsning på forskning och utveckling, och företaget fortsätter lansera nya produkter och lösningar som hjälper människor till bättre liv. Össur är en värderingsstyrd organisation och står för Life without Limitations, ett liv utan begränsningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.
Vi söker just nu en Kundsupport till vårt säljbolag Össur Nordic. Vi är verksamma i alla nordiska länder och består i dagsläget av cirka 20 medarbetare. Du kommer att tillhöra avdelningen Customer Support som består av 4 medarbetare. Tjänsten är baserad på vårt moderna kontor i Kista norr om Stockholm och du kommer att rapportera till Customer Support Supervisor.
Dina arbetsuppgifter
Som kundsupport kommer du att ansvara för att stötta våra kunder och säljare i hela Norden. Du kommer att arbeta i team såväl som självständigt med varierande arbetsuppgifter. Fokus i rollen kommer vara att supportera kunder och säljare via telefon och mail samt orderhantering i Navision. Du kommer även att arbeta med administration inom fakturering och lagerhantering.
Vem vi söker
Vi söker dig som har avklarad gymnasial utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att arbeta med att supportera och ge service till kunder, både via telefon och mail. Du har goda datorkunskaper och du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande ifall du har språkkunskaper i finska, samt ifall du har kunskaper i Salesforce och/eller Navision.
Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, ansvarstagande, noggrann och har god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en serviceinriktad person som tycker om att hjälpa andra. Du är duktig på samarbete men också att arbeta självständigt med att lösa uppgifter och problem. För att trivas hos Össur är det viktigt att du är kundorienterad, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig och internationell organisation.
Vi erbjuder
Som kundsupport på Össur Nordic erbjuds du en unik möjlighet att gå med i ett dedikerat team på ett företag som är positionerat för fortsatt tillväxt; en viktig och utmanande roll där du även kommer att få möjlighet att forma jobbet till dina styrkor. Du kommer att arbeta i en flexibel och internationell organisation tillsammans med engagerade kollegor som alla arbetar mot samma mål – att hjälpa människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare. Start omgående eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Du ansöker via vår hemsida, vänligen klicka på ansökningslänken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/OssurCareersGlobal/job/Stockholm-SE-Ossur/Kundsupport-ssur-Nordic_REQ-1807
Om du redan är anställd inom Össur ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.
Sista ansökningsdatum är 2021-10-31. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!