OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Känner du dig hemma inom sociala medier och vill du jobba med kundsupport i en nordisk organisation?
Vi söker nu Customer Managers till Retrievers Customer Relationsavdelning. Du kommer att ingå i gruppen First Line som ansvarar för löpande support och stöd åt Retrievers kunder vilka oftast är informations- och marknadsavdelningar på företag, organisationer och myndigheter. Rollen innebär också att du har ett nära samarbete internt med medarbetare inom både den egna avdelningen och med sälj-, teknik- och analysavdelningarna samt bidra till utvecklingen av en kvalitetsmedveten och effektiv kundvård med hög servicenivå.
I denna process söker vi medarbetare dels för tillsvidareanställning men även till ett vikariat. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som Customer Manager har du en viktig roll i kontakten med verksamhetens kunder. Du jobbar även i nära samarbete med Retrievers sälj-, analys- och teknikavdelningar. Du ansvarar för att bygga och stärka kundrelationerna genom telefonsamtal och e-post men även genom personliga möten. Du bidrar också till affärer genom att fånga upp och analysera information från kunderna och föra detta vidare till avtalsansvarig eller utvecklingsavdelningen. Vid behov under säljprocessen kan du stödja genom tex uppsättning av demotjänster.
Vidare så kommer du att:
- upprätthålla förstklassig service mot både kunder och kollegor i såväl stora som små ärenden
- aktivt skapa långsiktiga kundrelationer
- ta hand om inkommande ärenden via telefon och e-post snabbt, strukturerat och professionellt
- arbeta proaktivt med Retrievers bevakningskunder enligt plan
- Samverka med Retrievers teknikavdelning vid felsökningar och teknisk testning
- hålla uppstartsmöten, utbildningar och webbinarier.
- bygga upp och administrera kundernas medieportaler, tex bevakningsprofiler och olika typer av leveranser
- stödja och dela kunskaper med övriga kollegor på avdelningen samt samverka med de norska och danska Customer Relationsavdelningarna.
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eller ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller från medie- och kommunikationsbranschen. Du bör känna dig hemma inom sociala medier och ha god insikt i det nya medielandskapet. Det är meriterande om du även har arbetat med det redaktionella och har ett generellt intresse av media och för samhällsfrågor. Du bör även vara orädd och snabblärd inom nya tekniska system samt ha en god teknisk förståelse, tex erfarenhet av att arbeta med databassökningar eller webbpubliceringsverktyg. Din svenska och engelska är mycket god i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med kundrelationer inom B2B eller har en utbildning inom media/kommunikation,
Som Customer Manager ligger ditt fokus på att upprätthålla förstklassig service, vara lösningsorienterad och hantera stora som små ärenden, från både kunder och kollegor professionellt, engagerat och prestigelöst. Du har förmågan till ett trevligt och professionellt bemötande i alla situationer. Som person är du självgående, noggrann och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har en utpräglad serviceinställning, är pedagogiskt lagd och trivs i en arbetsmiljö som håller ett högt tempo.
Företagsbeskrivning
Retriever levererar nordisk och internationell mediebevakning och medieanalys, erbjuder verktyg för redaktionell research och företagsinformation. Vi har kunder inom näringsliv, organisation och offentlig förvaltning och ägs av TT Nyhetsbyrån och norska NTB.
Vår kunds hemsida
http://www.retriever-info.com/sv/
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson