Kundsupport till Sesol

Kundsupport till Sesol

Arbetsbeskrivning

OM SESOL AB

Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.

Vi är idag över 700 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping men vi har också etablerat oss i Kalmar, Helsingborg, Örebro, Södra Stockholm, Göteborg, Karlstad, Norrköping och Uppsala.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Vem är du?

Vi söker nu dig som är en problemlösare i grunden. Du är social och utåtriktad för att kunna ge god service. Vidare är du en lagspelare med en prestigelös approach. Du kommer arbeta i sammansvetsat team på 15 till 20 personer där det är viktigt att kunna kommunicera och interagera. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse.

Rollbeskrivning/Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ge god support och service via telefon och mejl, både internt och externt. Detta innefattar kundkontakt via inkommande och utgående samtal samt mejldialoger. Sammanfattningsvis kommer du att:

- Hantera vår telefonväxel och vårt ärendehanteringssystem för hela projektavdelningen dagligen.

- Vara en stöttande funktion vid interna och externa frågor

- Arbeta strategiskt för att motverka eventuella brister under projektering och eftermarknad

- Samordna hantering och åtgärder vid garantiärenden

- Utföra uppföljning av kunder genom kvalitetssamtal

Krav för att söka tjänsten

- Tidigare erfarenhet inom kundservice och kundsupport

- Erfarenheter inom konflikthantering och kundbemötande

- God förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska

- Gymnasial utbildning

Meriterande erfarenheter

- Erfarenhet från administrativa uppgifter

- Tidigare erfarenheter av arbete i Zendesk



Detta erbjuder vi dig

Hos oss får du frihet i ditt arbete. Du kommer ha ett roligt arbete med goda förmåner och arbetsvillkor. Vi har ett klimat där vi både hjälper och utmanar varandra för ständig utveckling. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges bästa kundservice.

Om anställningen

Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Omgående

Anställningsvillkor: Heltid



Välkommen in med din ansökan!

OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sesol
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Postadress

Tegnérgatan 5
Jönköping, 55334

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024