Kundsupport till spännande företag i Täby

Kundsupport till spännande företag i Täby

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker dig som är serviceminded, älskar att ha många bollar i luften och som vill jobba i en roll som innefattar både service och administration. 

Företaget och rollen

Vår kund erbjuder leasing av fordon till företag både i Sverige och internationellt i 43 länder. På det trevliga kontoret i Täby kyrkby arbetar idag 80 personer och du kommer ingå i en förarsupportavdelning bestående av sex andra härliga och positiva kollegor. Tjänsten är på heltid med start omgående. Konsultuppdraget är under 3 månader med goda möjligheter till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundsupport kommer du främst hantera inkommande samtal, e-post och administrativa uppgifter samt övriga uppgifter som inkommer till gruppen. I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Svara på inkommande samtal till gruppen och behandla ärendet
• Ansvara för drivmedelskortshanteringen så som beställning av nya kort, förnyelsekort och utskick av nya kort
• Ansvara för posthantering, ta emot och dela ut post internt
• Ansvara för utskick av information vid uppstart och orderbekräftelser till förare
• Administrera förarbyten och allt kopplat till denna process
• Uppdatera kostnadsställen och kontrollera betalningar
• Registrera om och ställa av återlämnade bilar

Kvalifikationer

För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Gymnasieutbildning
• God datorvana och förmåga att hantera stora mängder inkommande ärenden, via telefon och mail
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntliga såväl som skriftliga
• Goda kunskaper i Excel, meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Access

Personliga egenskaper

Som person är du social, ansvarstagande, utåtriktad, driven, flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har en stor vilja att lära dig nya saker, är serviceinriktad och ser alltid lösningar i stället för problem. Du har en mycket god organisationsförmåga och är en noggrann och strukturerad administratör.

Arbetstid/Varaktighet

Heltid/ Start omgående - 3 månader med goda möjligheter till förlängning.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Nyckelord: kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, bil, bilbranschen, kundtjänst, support, förarsupport

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2020
  • Ansök senast: 6 augusti 2020

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024