Kundsupport till VPG i Ängelholm

Kundsupport till VPG i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Medarbetare inom kundsupport till VPG i Ängelholm

Är du serviceorienterad och duktig på administration? Till ett års föräldravikariat söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med kundsupport sedan tidigare. Hos oss på VPG arbetar du på vår kundsupportavdelning där du har nära kontakter med våra kunder, leverantörer och andra kollegor och avdelningar på företaget. Du bli en del av ett stabilt tillverkande bolag med kundbas som främst återfinns utanför Sveriges gränser. Hos oss är klimatet samarbetsinriktat och prestigelöst. Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

VPG utvecklar, tillverkar och marknadsför lyftbord samt materialhanteringsutrustning genom varumärkena Marco, Hymo, Jihab och Saxon, och är marknadsledande inom sin bransch. VPG har knappt 200 anställda, varav drygt 100 i Sverige, och ingår i Southworth gruppen med 600 anställda med produktion i i USA, Sverige och Kina.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Orderhantering avseende alla våra varumärken och produkter i gruppen.
• Direktkontakt med våra kunder, distributörer och säljkontor angående ärenden som;
kundregistrering, registrering av orders, fakturering, växel samt enklare support.
• Vara behjälplig vid reklamationshantering, exempelvis orderregistrering på delar som skall skickas iväg.
• Hantering av inkommande ärende för kundsupportgruppen.
• Viss delaktighet i kundmöten och projektmöten

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du arbetar på företagets kundsupportavdelningen som innefattar 4 personer och du rapporterar till kundsupportchef.
Koncernspråket är engelska och det är viktigt att du behärskar detta obehindrat.
Placering är på huvudkontoret i Ängelholm.
Då VPG växer så ser vi stora möjligheter för att det inledande vikariat kan övergå till en fortsatt anställning.

VEM ÄR DU?

• God kunskap av Microsoft 365 paketet.
• Tidigare erfarenhet av arbete med kundkontakter, försäljning och dess säljflöde.
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete/orderhantering.
• Svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

• Franska och/eller tyska kunskaper.
• Teknisk förståelse.

Som person ser vi att du har god känsla för service och en god förmåga att driva ditt eget arbete och att ta initiativ.
Då du jobbar med mycket administration så är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och alltid har en starkt kundorientering. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 17 juni 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024