Kundsupport till Winassist System AB

Kundsupport till Winassist System AB

Arbetsbeskrivning

Winassist System AB är ett marknadsledande bolag som utvecklar och levererar högkvalitativa och användarvänliga IT-system som effektiviserar det dagliga arbetet inom den svenska fordonsbranschen. Med våra affärsstödssystem erbjuder vi våra kunder en helhetslösning för hela affären, från fordonsförsäljning till verkstad och administration.
Vi befinner oss i en expansiv fas och rustar nu för en händelserik höst, därför söker vi nu en kundsupport till vår support och leveransavdelning.
Dina arbetsuppgifter
Hos Winassist är vi stolta över vår höga support och kundfokus, som utgör kärnan i vår verksamhet. Som kundsupport kommer du tillsammans med våra medarbetare att ta emot samtal och e-postmeddelanden från våra kunder med varierande frågeställningar; vissa är enkla att svara på medan andra är mer tekniska och utmanande.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att följa upp kundärenden, uppdatera programversioner, fjärrfelsöka programmen hos kund, utbilda och vägleda kunderna för att driva deras verksamhet lönsammare samt identifiera nya kundbehov och jobba proaktivt för att minska risken att kunderna skall uppleva brister i våra program.
På vår avdelningen möts du av en kul och familjär vardag, där vi alltid hjälper och stöttar upp varandra medan vi supporterar våra kunder. Du kommer att få en bra introduktion och kontinuerlig utbildning i nya program så att du, oavsett om det gäller äldre eller nya program, alltid kan känna dig trygg och säker i din kundsupport.
Vi sitter på vårt nya kontor i Häggvik, norr om Stockholm, och du rapporterar till vår leveranschef.
Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har en bakgrund från tidigare arbete i områden som innefattat kundfokus och service. Du har goda allmänna dator- samt systemkunskaper och har ett starkt intresse för teknik och mjukvara. Vidare behärskar du obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet från fordonsbranschen samt servicemarknadsledet och förstår flödena i en verkstad.
Som person har du lätt för att ta till dig ny kunskap, du är mycket kundfokuserad och mån om att skapa den ultimata kundupplevelsen. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll där det tidvis är högt tempo med många bollar i luften. Du har en god kommunikativ förmåga och tvekar inte att ta upp telefonen för att ta eller ta emot en kundkontakt. Vidare tar du naturligt ansvar för de arbetsuppgifter som förväntas utföras utav dig. Gillar du att jobba i en avdelning med stark tillhörighet och många dagliga kundkontakter så kommer du att trivas mycket bra hos oss.
Vi erbjuder
Hos oss finner du ett marknadsledande och starkt bolag med passion för teknik och fordonsbranschen. Vi står inför en spännande resa, där vi kombinerar vårt varma och familjära företag med tillväxt. Ditt bidrag i våra viktigaste kundkontakter kommer att betyda oerhört mycket för oss och du är så välkommen!
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Detta uppdrag ingår i Starfinders bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att bli anställd som konsult av Starfinder men jobba ute hos oss på Winassist. Uppdraget innefattar heltid på 12 månader men goda möjligheter till förlängning eller direktanställning hos Winassist finns därefter. Som konsult får du en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i din roll.
Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder AB Bromma
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 12
Bromma, 16751

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024

29 november 2024