OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en koordinerande roll med mycket kundkontakt? Drivs du av att ge kunder och handläggare service i världsklass? Kombinerar du noggrannhet med ett sinne för att hitta nya lösningar?
Fortsätt i så fall läsa för då kan du mycket väl vara en av våra medarbetare inom kundsupport för avdelningen Mätteknik inom divisionen Säkerhet och Transport i Borås.
Inom RISE är vi av uppfattningen att det är genom samverkan med kollegor, kunder och samarbetspartners som vi utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens. Om du motiveras av att arbeta i en framåtblickande och innovativ miljö där samarbete är en del av vardagen så tror vi att du har rätt attityd och drivkraft för att lyckas i den här rollen.
Om rollen
Som medarbetare inom kundsupport har du en nyckelroll och är RISE ansikte utåt i relationen med kund. Du arbetar under stort eget ansvar och koordinerar kunduppdragen från början till slut. Arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken avdelning du arbetar inom men huvudsakliga arbetsuppgifter för kundsupport inom RISE är:
- Kundkontakter tillsammans med handläggare genom hela uppdraget avseende support och administrativa frågor
- Orderhantering
- Samordning/planering av uppdrag tillsammans med verksamheten men också med extern kund
- Koordinering och administration av kurs-/utbildningsverksamhet
- Hantering av bevis, certifikat etc
- Fakturahantering
- Övriga avdelningsspecifika arbetsuppgifter
Vem är du?
Du arbetar självständigt och proaktivt, är flexibel och lyhörd och tillför ordning och struktur i de kundprocesser du driver eller medverkar i. Du gillar förändring och utveckling och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår. Våra kunder och samarbetspartners kan vara internationella och därför uttrycker du dig bekvämt på så väl svenska som engelska i både tal och skrift. I din roll kommer du att ha många kundrelationer och det är därför avgörande att du har ett genuint servicetänk samtidigt som du kan prioritera och sätta gränser vid behov. Vi vill att du har relevant gymnasial utbildning och erfarenhet från direkt kundkontakt och service. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi lovar dig inte ett enkelt jobb men garanterar dig en spännande resa där vi tillsammans med våra engagerade och kompetenta RISE-kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vi hoppas att du vill vara med!
Placering kommer att vara i Borås. Detta är en fast tjänst och anställningen är på RISE.
Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta Avdelningschef Fredrik Hägglund på 010-516 5338. Vi vill ha din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2020-03-31.
Kundsupport, Administratör, Koordination, Samordning, Fakturahantering, RISE, Borås
RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 800 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se.