Kundsupportadministratör

Kundsupportadministratör

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en koordinerande roll med mycket kundkontakt? Drivs du av att ge kunder och handläggare service i världsklass? Kombinerar du noggrannhet med ett sinne för att hitta nya lösningar? Låter detta som du? Då finns en fantastisk möjlighet hos oss på RISE.

Vi söker nu en kundadministratör på avdelningen Elektrifiering och pålitlighet inom division Säkerhet och transport.

Om oss
Avdelningen arbetar bland annat med forskning, utvärdering och provning som stödjer utvecklingen av hållbara transportsystem med fokus på säkerhet, elektrifiering och automatisering men också industriella produkter med motsvarande behov. Vi arbetar till exempel med elsäkerhet, miljötålighet, funktionssäkerhet och maskinsäkerhet. Batteri och vätgasteknik i nya drivlinor och energisystem är också viktiga områden för avdelningen.

Detta är en avdelning som med hjälp av det stora marknadsbehovet, med fokus på miljön, hållbarhet, CO-utsläpp och säkerhet, som vi har enorm potential. Du kan ta del av en spännande, expansiv marknad, avdelning och resa.  Vi är ett härligt team med högt i tak. Utvecklingsmöjligheterna är stora, du kommer lära dig nya saker varje dag. Vi sätter arbetsmiljö som ett av de viktigaste värdeorden. Vi växer så det knakar så vi behöver nu utöka med en till kundadministratör.

Om rollen
I rollen som kundsupportadministratör hos oss har du en nyckelroll och är RISE ansikte utåt i relationen med kund. Du arbetar under stort eget ansvar och koordinerar kunduppdragen från början till slut. Arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken avdelning du arbetar inom men huvudsakliga arbetsuppgifter för kundsupport inom RISE är:

- Orderhantering
- Fakturahantering
- Hantering av leverantörsbeställningar
- Administration och koordinering av kurs-/utbildningsverksamhet
- Support och stöd mot projektledare i administrativa frågor
- Viss projekthantering
- Allmänna administrativa uppgifter
- Övriga avdelningsspecifika arbetsuppgifter

Placeringsort: Borås

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du arbetar självständigt och proaktivt, är flexibel och lyhörd samt att du tillför ordning och struktur i de kundprocesser du driver eller medverkar i. Du gillar förändring och utveckling och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår. Våra kunder och samarbetspartners kan vara internationella och därför uttrycker du dig bekvämt på så väl svenska som engelska i både tal och skrift.

I din roll kommer du att ha många kundrelationer och det är därför avgörande att du har ett genuint servicetänk samtidigt som du kan prioritera och sätta gränser vid behov. Vi vill att du har relevant gymnasial utbildning och erfarenhet från direkt kundkontakt och service. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Meriterande om du kan dessa systemkännedom:  IFS, Lime, Trippus, Zoom och Teams.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen.

Välkommen med din ansökan!
Om du vill veta mer så är du välkommen att kontakta Avdelningschefen/Vice President på Elektrifiering och pålitlighet, Maria Rovik, +46 (0)734 61 85 30. Sista ansökningsdag är den 30 november 2021. Ansökningar hanteras löpande. 

Våra fackliga representanter är Lazaros Tsantaridis, Sveriges Ingenjörer, 010-516 62 21 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Kundadministratör, Administratör, supportfunktion, Borås, RISE

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024