Kundsupportadministratör, Lund eller Alnarp

Kundsupportadministratör, Lund eller Alnarp

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en koordinerande roll med mycket kundkontakt? Drivs du av att ge kunder och fältpersonal service i världsklass? Kombinerar du noggrannhet med ett sinne för att hitta nya lösningar?

Fortsätt i så fall läsa för då kan du mycket väl bli en av våra medarbetare i kundsupport på avdelningen Kontroll och kalibrering, inom divisionen Säkerhet och Transport.

Om oss
Inom RISE är vi av uppfattningen att det är genom samverkan med kollegor, kunder och samarbetspartners som vi utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens. Om du motiveras av att arbeta i en framåtblickande och innovativ miljö där samarbete är en del av vardagen så tror vi att du har rätt attityd och drivkraft för att lyckas i den här rollen. Avdelningen RISE Kontroll och kalibrering, besiktning erbjuder ackrediterade besiktnings- och certifieringstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vår Besiktningsverksamhet är rikstäckande och bedrivs med ett 60-tal besiktningsingenjörer. Vårt oberoende och opartiskhet utgör garant för att våra tjänster lever upp till högt ställda krav på självständighet och integritet och är därmed fria från all yttre otillbörlig påverkan.

Om rollen
Placering för tjänsten är i Alnarp eller Lund och innebär heltid.

I rollen som kundsupportadministratör hos oss har du en nyckelroll och är RISE ansikte utåt i relationen med kund. Du arbetar under stort eget ansvar.

För besiktnings kundsupport är exempel på arbetsuppgifter:

- Kundkontakter samt kontakt med besiktningsingenjörer avseende support och administrativa frågor
- Orderhantering
- Hantering och granskning av dokument internt/externt
- Inrapportering av resultat från fordonsbesiktningar till Transportstyrelsen.
- Fakturahantering
- Övriga avdelningsspecifika arbetsuppgifter

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du arbetar självständigt och proaktivt, är flexibel och lyhörd samt att du tillför ordning och struktur i de kundprocesser du driver eller medverkar i. Du har vana vid att arbeta i affärssystem och CRM-system. Du gillar förändring och utveckling och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår. Våra kunder och samarbetspartners kan vara internationella och därför uttrycker du dig bekvämt på så väl svenska som engelska i både tal och skrift. I din roll kommer du att ha många kundrelationer och det är därför avgörande att du har ett genuint servicetänk samtidigt som du kan prioritera och sätta gränser vid  behov. Vi vill att du har relevant gymnasial utbildning och erfarenhet från direkt kundkontakt och service. Intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor kan vara en fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta avdelningschef Eddie Hasth på 010-516 6126 eller 070-542 1450. Vi vill ha din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 1 september

Våra fackliga representanter är Bertil Svensson, Unionen, 010-516 53 56 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.


RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 800 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024