Kundsupportchef

Arbetsbeskrivning

Saddler Scandinavia grundades 1986 och är idag ett av de ledande accessoarföretagen i Skandinavien. Vårt huvudkontor ligger i Kungsbacka, några mil utanför Göteborg.

Genom ständig närvaro i verkligheten får vi inspiration till de högkvalitativa modeaccessoarer vi designar från grunden. Från start var det främst bälten som var vår business men under åren har vi utvecklat konceptet och idag gör vi det mesta inom läderaccessoarer t.ex. väskor, plånböcker, bälten och armband under det egna varumärket SDLR och för externa varumärken som bland annat Oscar Jacobson, J.Lindeberg, Morris och Boomerang.

Saddler kännetecknas av en passion för läder, något som präglar allt vi gör. Från inköp av råmaterial till design och tillverkning. Tack vare nära samarbeten med våra leverantörer i Europa och Asien säkerställer vi att rätt kvalitet uppnås och att tillverkningen sker med hänsyn till människor och miljö. Våra fabriker är certifierade och vi jobbar ständigt för att förbättra och utveckla våra processer.

Vi vill att våra kunder ska känna sig snygga och nöjda i våra produkter och att de ska känna en trygghet i att de är tillverkade enligt våra värderingar.

Som kundsupportchef på Saddler blir du en nyckelperson med ansvar för att leda och planera arbetet på kundsupportavdelningen. Samtidigt är det viktigt att du trivs med att jobba i den operativa verksamheten då tjänsten till stor del består i att vara en del av det dagliga arbetet med både sälj- och kundsupport. Förutom mycket kundkontakt har du ett nära samarbete med företagets säljkår och dina kollegor på inköp, sortiment och lager. Du jobbar i ett högt tempo i ett team med god sammanhållning där ledorden är engagemang, samarbete och kompetens. Placering är Kungsbacka.

Vi söker en positiv, driven och resultatinriktad kundsupportchef som brinner för service och försäljning. Du har fokus på kvalitet samtidigt som du har ett brett och övergripande synsätt. Då Saddler står inför en spännande resa och ökad tillväxt söker vi en person som drivs av att utveckla processer, hitta strukturerade arbetssätt och som ser vad som behöver prioriteras.

Vi ser att du har ett par års erfarenhet av en liknande roll, gärna inom modebranschen. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, samt är en van användare av affärssystem. Kunskaper i Garp ser vi som mycket meriterande. Behöver vi tillägga att det är en stor fördel att du är modeintresserad?

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se senast den 28 november. Skicka gärna din ansökan snarast då vi gör urval och intervjuer löpande. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 10 november 2016

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024