Kundsupportchef

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och engagerad Kundsupportchef som brinner för att skapa enastående kundupplevelser! I denna roll leder du ett engagerat team och säkerställer att våra kunder får förstklassig service. Har du ledarerfarenhet och förmåga att inspirera och motivera andra? Är du lösningsorienterad och bra på att hantera komplexa kundärenden? Då vill vi träffa dig!
Arbetsuppgifter
Som Kundsupportchef har du varierande och innehållsrika dagar där du fokuserar på att säkerställa en hög servicenivå för våra kunder och en effektiv hantering av inkommande kundorder. Du ansvarar för en avdelning på fem medarbetare och rapporterar till Supply Chain Manager. Du arbetar nära våra säljare och kunder och tillsammans är vi starkt målinriktade med affärsmässigt fokus.
I din roll som kundsupportchef bidrar du operativt med såväl orderregistrering, projektkoordinering, kreditering och reklamationshantering men också via telefon besvarande av såväl orderrelaterade frågor som tekniska produktfrågor från kunderna.
Som kundsupportchef ingår även att coacha medarbetarna och utveckla arbetssättet på avdelningen för att möta föränderliga kundkrav på service och support. Du arbetar mot uppsatta mål gällande t ex leveranssäkerhet och tillgänglighet.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har erfarenhet av kundsupport; gärna inom byggbranschen. Tidigare erfarenhet av ledande befattning är meriterade. Gymnasieutbildning är ett krav. Har du högskoleutbildning är det meriterande.
Personliga egenskaper:
Du ska ha goda ledaregenskaper, en kundorienterad inställning och brinna för service och support. Vidare är du en god kommunikatör som är van att arbeta i olika analysverktyg, affärssystem och har god kunskap i Office-paketet. Du är också strukturerad och lösningsorienterad och har förmågan att skapa processer som bidrar till god service. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse. Du talar och skriver god engelska, då detta är vårt koncernspråk. Om du har erfarenhet ifrån affärssystemet SAP är detta klart meriterande.
Vad vi erbjuder dig:
Vi erbjuder en prestigelös arbetsmiljö präglad av engagerade och drivna kollegor. Vi är en internationell koncern med möjlighet till utveckling. Vi arbetar aktivt med värdegrund och kan du identifiera dig med respekt, tillit, passion och kreativitet är vi företaget för dig. Vi har bl a friskvårdsbidrag, kollektivavtal och arbetstidsförkortning som förmåner.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pipelife Sverige AB Ljung
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2024
  • Ansök senast: 29 september 2024

Postadress

Industrivägen 1
Ljung, 52441

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024