OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Din huvudsakliga arbetsuppgift som Kundsupportchef är att säkerställa att Sesol har nöjda kunder genom hela processen, från signerad affär till eftermarknad. Teamets gemensamma mål är att agera med hög professionalitet och kvalité med hjälp av positiv inställning, tekniskt kunnande och kundbemötande i världsklass.
I rollen som Kundsupportchef kommer du att arbeta i ett team bestående av ca. 20-25 engagerade medarbetare. Teamet jobbar med kundservice och eftermarknad, men även med teknisk koordinering mot våra nätägare. Du bär det yttersta personalansvaret för hela teamet. Detta innebär bland annat att du ansvarar för schemaläggning, att driva teamet mot gemensamma mål och att följa upp arbetet. Du stöttar medarbetare och coacher vid utmaningar i det dagliga arbetet. Du kommer bli en del av ett familjärt team som brinner för att leverera strålande service till våra kunder.
Du har även ett operativt ansvar att riktlinjer efterlevs genom att säkerställa kvalitén på teamets arbete. Som Kundsupportchef ansvarar du över flöden och processer och ser till att teamet jobbar enligt uppsatta rutiner. Du driver utveckling och förbättringsarbete för avdelningen. Du har det yttersta ansvaret för driftcentralen på företaget tillsammans med medarbetarna på eftermarknad.
Vem är du?
Som Kundservicechef på Sesol söker vi efter dig som har en stark passion för att ge bra kundservice. Du är en person som drivs av att lösa utmaningar och gillar att ta ansvar för ditt arbete. Du är lösningsorienterad, lyhörd och har en god förmåga att hantera konflikter. Du är också en person som gillar att hjälpa och leda andra och har ett starkt engagemang i ditt arbete.
I den här rollen kommer du att äga dina processer och vara ansvarig för att ditt team levererar bra kundservice. Du är en viktig länk mellan olika avdelningar och trivs med att kommunicera väl med både interna och externa kontakter. Du är en person som tycker om att ha högt tempo och är kundorienterad i ditt dagliga arbete. Du är en riktig doer som gillar att ta dig an olika utmaningar och jobba hårt för att nå dina mål.
Krav för att söka tjänsten
- Erfarenhet av kundrelationer innefattande kundkommunikation och kundservice med goda referenser.
- Erfarenhet av coaching.
- Erfarenhet av problemlösning.
- God förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av personalansvar och ledarskap
Om anställningen
Lön: Fast månadslön enligt överenskommelse
Placering: Jönköping
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Om Sesol AB
Med våra 900 medarbetare är vi det självklara valet för installation av solcellsanläggningar och elbilsladdare. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Huvudkontor i Jönköping och servicekontor på 13 andra orter gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar!
Vill du också vara med på Sesols resa framåt och skapa framtidens Solcellsanläggningar? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
OBS: Ansökan tas endast emot via hemsidan.