Kundsupport/Client Manager till Danske Bank

Kundsupport/Client Manager till Danske Bank

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR hjälper nu Danske Bank att tillsätta en ny Client Manager. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår inledningsvis i 6 månader med anställning hos SJR, därefter finns goda chanser till förlängning eller anställning hos Danske Bank.

I denna roll kommer du arbeta på Danske Banks kontor på Norrmalmstorg mitt i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter;

I rollen som Client Manager är du en viktig del av teamet kring bankens viktigaste och med komplexa företagskunder. Du kommer att ha nära samarbete med Client management, Relationship managers och olika specialister och avdelningar internt i banken och tillsammans arbetar ni för att leverera den bästa kundupplevelsen.
Teamet ansvarar för bankens största och mest komplexa företagskunder inom Corporates & Institutions och Business Banking och avdelningen är en nyckelspelare i det skräddarsydda teamet för kunden och hela affären. Genom bankens Cash Management tjänster erbjuds olika lösningar som effektiviserar hanteringen av bankens företagskunders likviditet, flöde samt processer.

Rollen innefattar att du främst via mail och en del telefon hanterar kundernas dagliga frågor och skapar värde för kunden genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen. Du välkomnas in i ett sammansvetsat och kompetent team där alla arbetar för att ge bankens företagskunder den bästa leveransen.

I rollen kommer dina arbetsuppgifter främst vara:

- Administration och löpande kunduppföljning

- Lösa dagliga kundförfrågningar och frågor gällande cash management

- Utföra analyser på kunderna och initiera onboarding

- Samordna olika projekt runt kunderna

Vem söker vi?
Vi söker efter dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har relevant arbetsbakgrund inom bank/finans. Har du dessutom tidigare arbetat inom kundservice är det mycket meriterande. Du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift, då större delen av bankens kunder är internationella. Vidare har du god systemvana.

Som person har du en stark vilja och fokus på att göra kunden nöjd. Att vara kommunikativ, ha känsla för service och att ha en positiv inställning till utmaningar kommer naturligt för dig. Viktigast är att skapa värde för kunden genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-05-22.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2023
  • Ansök senast: 12 oktober 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024