OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Halton är en global leverantör av ventilationsprodukter med fabriker i Europa, Asien och Amerika med försäljningskontor i 33 länder. Bolaget har funnits över 50 år och arbetar med att hjälpa offentliga byggnader, sjukhus, bostäder och storkök med bättre och hälsosammare inomhusmiljöer. Halton Group omsätter ca 2 miljarder och har ca 1500 anställda världen över. På Stockholmskontoret som är beläget i Täby arbetar ca 10 medarbetare.
Om rollen
Vi söker dig som vill vara med och ge Haltons kunder bästa tänkbara service och stödja dem med kvalificerad rådgivning i deras köpprocess. Det här är en roll för dig som vill arbeta med kundvård, service, merförsäljning och teknisk rådgivning. Du kommer att ingå som en lagspelare i ett professionellt säljteam och erbjuds ett spännande och omväxlande jobb hos en av branschens ledande ventilationsleverantörer. Bolagets kundbas i Sverige inkuderar installatörer, installationskonsulter, byggbolag, fastighetsägare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. I denna roll blir du en viktig del i bolagets organisation där du samarbetar med utesäljarna genom hela affärsprocessen för att ge deras kunder bästa tänkbara service och rådgivning. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och innefattar bl.a;
- Rådgivning
- Produktval
- Beställningar
- Offertförfrågningar
- Orderhantering
- Logistik
- Leverantörskontakter
Kvalifikationer
Vi söker dig som motiveras av att ge högsta tänkbara service och rådgivning. Din bakgrund kan variera men meriterande är om du är allmänt tekniskt kunnig och/eller har branscherfarenhet. Vi ser att du har några års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad kundsupport eller orderhantering, gärna inom en teknisk bransch. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är
- ansvarsfull, öppen och engagerad
- har ett stort tekniskt intresse
- är serviceinriktad och har en rådgivande approach
- talar och skriver flytande svenska och engelska
Tillträde, omfattning och anställning
Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start omgående. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med god möjlighet till förlängning eller övertag. Placering: Haltons huvudkontor i Täby.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av Alisha Baig eller Cecilia Enfors på Hero på alisha.baig@hero.se ellercecilia.enfors@hero.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445