OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Academic Work söker nu lösningsfokuserade och servicemedvetna kundsupportkonsulter för rekrytering till Aditro. Beskrivning av företaget: Aditro är en ledande nordisk leverantör av lösningar som förbättrar affärsprocesser inom HR och ekonomisk förvaltning. Företaget förbättrar sina kunders konkurrenskraft genom att erbjuda IT-lösningar och tjänster, konsultation samt outsorcingtjänster. Aditro lägger stor vikt vid sina värderingar: Forward looking, Dedication och Human Touch. Aditro, som funnits i över 45 år, hjälper 15.000 kunder inom både den privata och offentliga sektorn. Företaget sysselsätter över 1.500 experter i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland - med en omsättning på 1,7 miljarder kronor. För mer information se www.aditro.com Arbetsuppgifter: På Aditros avdelning Customer Care arbetar idag ca. 60 personer uppdelade i 5 team som hanterar supporten för företagets HR, Lön, Tid, Bemanning samt Ekonomisystem. Aditro söker nu medarbetare både till 1st- line support och 2nd- line support där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att stötta företagets kunder i användandet av Aditros systemlösningar. I detta ingår såväl problemlösning och felsökning i systemet men även att pedagogiskt handleda kunden i användarfrågor. Användarfrågorna är i sig ofta av komplex karaktär då det främst är företagets systemförvaltare som vänder sig till dig. Dessa kan beröra såväl rena applikationsfrågor som hur kunden ska optimera systemets funktionalitet i förhållande till organisationens önskemål och behov. Som 1st-line support arbetar du brett som generalist med samtliga produkter. Du hanterar användarfrågor, gör enklare felsökning samt tar emot beställningar och utreder önskemål. Målsättningen är att majoriteten av de ärenden som kommer in löses av 1st -line support. I rollen ingår även att utforma och publicera information till Aditros kunder via kundstödswebben, viss administration samt i viss omfattning även försäljning av befintliga tjänstepaket. Som 2nd-line support fungerar du som specialist med inriktning mot en eller två lösningar/processer. Du tar dig an de ärenden som 1st-line supporten inte kan hantera vilket medför att alla ärenden är av komplex karaktär. I dina arbetsuppgifter ingår såväl att återskapa programfel som att utreda svårare användarfrågor. Du kommer även delta i kvalitetssäkring och tester av nya versioner samt ansvara för grundutbildningar och utbildningsmaterial till kund. Då din roll till stor del baseras på problemlösning med hjälp av både interna och externa kontakter krävs att du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk. Vi söker dig som: - Har en relevant akademisk examen - Har systemvana - Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Har du erfarenhet av service och kundkontakt är detta meriterande. För rollen som 1st ?line support kan du vara nyutexaminerad. Det är dock viktigt att du är relationsskapande samt har en god språklig förmåga i både tal och skrift. Du är van att arbeta i system och tar snabbt till dig information. Vi ser gärna att du har övergripande förståelse för databaser. I rollen som 2nd ?line support bör du har erfarenhet av liknande arbete alternativt en bred erfarenhet av exempelvis lönehantering eller kundsupport. För tjänsten krävs att du är strukturerad och har en verklig problemlösningsförmåga. Du blir inspirerad av att hantera svårlösta fall o
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling