Kundsupportmedarbetare

Kundsupportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Willab AB är inne i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med två nya kundtjänstkollegor som vill vara med och ge våra kunder bästa möjliga kundservice inom kategorierna.
Är du en person som brinner för att lämna bästa möjliga kundservice och drivs av att samverka, föra dialog och av att ge stöd och support då är du välkommen att söka dig till vårt tighta kundservice gäng.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler i natursköna Grevie på Bjärehalvön, i en varm och trivsam miljö.
Rollen
Som Kundservicemedarbetare har du en viktig roll i vår organisation för att nå våra tillväxtmål – våra kunders behov och nöjdhet är av största betydelse för oss.
I rollen har du daglig kontakt med våra kunder och tillser att alla ärenden bemöts korrekt och hanteras inom rimlig tid. Du tillser att våra kunders ärenden (t ex orders, reklamationer och ansökningar) hanteras effektivt och strukturerat. Du hjälper kunden att identifiera lämpliga produkter och sortiment för att lösa kundens behov.
Till din hjälp har du vårt affärssystem och flera stödjande kollegor som gärna bidrar med produktrelaterad kompetens och specifikt kunnande när så behövs.
Du arbetar nära sortiments- och inköpsorganisationen och hjälper Willab AB att fånga upp ”kundens röst” genom att ta vara på våra kunders önskemål och synpunkter. Baserat på våra kunders uttalade behov och synpunkter identifierar du rådande marknadstrender och tillser att Willab tar till sig omvärldens behov.
Ansvar och arbetsuppgifter
· Ansvara för att försäljningsorders hanteras och registreras i för ändamålet avsedda system och på ett korrekt sätt.
· Ansvara för bevakning och hantering av inkommande mejl.
· Ansvara för att kundförfrågningar per telefon hanteras på ett effektivt sätt och som främjar relationen med respektive kund.
· Ansvara för att kundansökningar fördelas och hanteras.
· Ansvara för att kundreklamationer fångas upp på ett effektivt sätt och att relevant information samlas in som möjliggör tydliga beslut under reklamationsprocessen.
· Säkerställa att kunder får tidsenlig och korrekt information gällande reklamationer, orderbekräftelser och leveransdatum.
· Bistå med inledande säljstöd i ärenden där kunden söker efter produktlösningar och råd
Kompetensområden
· God kommunikatör i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
· Verbal, affärsmässig och respektfullt drivande.
· Trivs att jobba såväl individuellt som i team.
· Hög social kompetens och tänker ”laget före jaget”.
· Goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler. (Erfarenhet av Navision är meriterande.)
· Ett par års erfarenhet av kundservice, support och försäljning.
Din bakgrund
Vi tror att du har en adekvat utbildning i botten, har jobbat några år med t.ex. kundtjänst, support och försäljning och har ett starkt intresse för djur och lantbruk. Kanske är du aktiv själv inom hästsport eller har erfarenhet av lantbruk. Tidigare erfarenhet av att arbeta med produkter närbesläktade till kategorierna Equestrian, Agro, Nutrition, Fencing och Construction är meriterande.
Känner du att den här rollen matchar din passion och kompetens? Sök tjänsten redan idag genom att mejla CV och personligt brev till ansokan@willab.se
För ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta Patrik Bengtsson (Range Manager) patrik.bengtsson@willab.se eller på 0431-445900 (vxl).
Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning tillämpas)
Start: Omgående enligt överenskommelse
Placering: Hålarpsvägen 15, 269 62 Grevie
Arbetstider: Kundservice bemannas vardagar (07.00 - 16.30)
Vi önskar höra från dig senast den 28/3-2021. Ansökningar och urval hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag om du känner samma passion som vi kring ovanstående roll! Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Willab AB Båstad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Besöksadress

Hålarpsvägen 15
Grevie

Postadress

Box 1180
Båstad, 26925

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024