Kundsupportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten 2008 har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 500 kunder. Responda Group omsätter 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.



Har du ett stort kundfokus? Är du kreativ och drivs av utmaningen att tillsammans med våra telefonister, kunder samt partners hitta lösningar för att kunna leverera den bästa svarsservicen på marknaden? Har du ett stort engagemang och vill vara med och påverka företagets leverans- och kundsupport processer, då kan du vara den vi söker!  

Tjänsten

Du kommer tillhöra Leverans & Kundsupport- som är en av vår viktigaste avdelning.

Här arbetar vi med att säkerställa att våra kunder alltid kan komma i kontakt med oss och skapa den mest optimala tjänsten för varje enskild kund, allt för att våra telefonister ska kunna besvara våra samtal samt ärenden med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Vi söker nu dig, en initiativrik och lösningsfokuserad kollega till vår kundsupport. 

Ansvarsområden

Som kundsupportmedarbetare är du ansvarig för att våra kunder kan komma i kontakt med oss, när så önskas. Du kommer bearbeta och uppdatera befintliga kunders data (registervård) samt ge support våra kunder via telefon, mail och chatt.

Du hanterar ärenden i vårt ärendehanteringssystem som inkommer både från kunder, telefonister och partners. Du förväntas att självständigt kunna samla in kundens behov, krav samt önskemål och utifrån det skapa den mest optimala tjänsten för att säkerställa en hög kundnöjdhet samt en långsiktig och lönsam kundrelation. För det krävs det att du förstår hur telefoni fungerar i praktiken för vår slutkund och hur vi praktiskt kan lösa ärenden så våra telefonister, via Agentwebben, kan leverera det kunden förväntar sig.

Du kommer ha ett tätt samarbete med dina kollegor på leveransavdelningen, produktionen och säljavdelningen. Vi vill att du är delaktig och kommer med nya idéer på hur vi kan utveckla våra tjänster för att erbjuda det kunderna efterfrågar. Kvalitet och funktionalitet är våra ledord inom avdelningen. 

Du rapporterar till Chefen för Leverans & Kundsupport och ingår i dennes team där du är en aktiv medarbetare. 

Kvalifikationer

• Treårig gymnasiekompetens eller motsvarande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift samt god datavana
• Erfarenhet från kundservice, telekombranschen eller arbetat som telefonist är meriterande 

Personliga egenskaper

För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du är strukturerad, planerar och prioriterar ditt arbete utifrån verksamhetens uppsatta mål. Då det tidvis kan vara ett högt arbetstempo behöver du kunna behålla fokus och ett lugn i stressiga situationer. Du är även flexibel, har lätt att anpassa dig efter nya omständigheter men hela tiden med ett stort kvalitetsfokus, allt för att skapa hög kundnöjdhet. 

Du är initiativtagande, kreativ och hittar nya angreppssätt i ditt arbete för att du vågar tänka nytt och ser förändring som något positivt och en möjlighet till utveckling.  

Då du har många kontakter såväl internt som externt behövs god samarbetsförmåga. Flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och god datavana samt ett intresse för hur både vår egen samt kundernas teknik fungerar är en förutsättning för tjänsten.   

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning och deltid på 50%. Tillträde och lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finnes. Tjänsten innebär arbete dagtid, måndag-fredag. Stationeringsort är Eskilstuna.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. 

Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Responda Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 9 december 2022

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024