OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundservicemedarbetare till Gotlands Energi AB
Här kommer du att arbeta
Att jobba i energibranschen innebär att du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. Geab, som är en del av Vattenfallkoncernen, ska ge förutsättningar för ett hållbart Gotland och vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva ett fossilfritt liv inom en generation. Klimatet är vår mest spännande utmaning inför framtiden. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi behöver dig för att nå dit.
Din roll
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande arbete som Kundservicemedarbetare inom Gotlands Energi AB, marknad. Tjänsten ställer höga krav på kundfokus, noggrannhet och säkerhetsmedvetenhet, Tjänsten är en tillsvidaretjänst, tillträde sker enligt överenskommelse
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ge service till våra kunder via kanalerna telefon, mail, brev, etc. Försäljning och rådgivning med avseende på GEAB produkter och tjänster till våra kunder med målet att lösa kundernas ärenden på optimalt sätt . Enligt rutin, registrera information om kundkontakter, kundaktiviteter och ärenden. Sköta administrationen kring inkomna samtal/ärenden.
Vi söker dig som har
• Lägst gymnasieutbildning
• Har erfarenhet av kundservicearbete
• God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt både på svenska och på engelska
• Goda datorkunskaper
• Säljvana
• B-körkort
Som person ser vi gärna att du är positiv, driven, nyfiken och har ett sinne för effektiva lösningar. Du bör vara initiativ- och handlingskraftig och kunna arbeta självständigt. Du uppvisar ett tydligt engagemang i ditt arbete och en vilja att lära dig nya saker. Vi ser samarbete och kundorientering med ett serviceinriktat arbetssätt som viktiga framgångsfaktorer. Vidare kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. På Geab jobbar olika yrkesgrupper och generationer sida vid sida. Vi utformar arbetsförhållanden och anställningsvillkor för att underlätta för medarbetare att kombinera arbete, privatliv och föräldraskap. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Geab arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Placeringsort
Tjänsten är placerad i Visby.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef: Jeanette Regin, +46 70-622 49 53. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare: Sabina Eriksson, +46 73-662 86 73.
Fackliga representanter för denna tjänst är Staffan Sundström (Ledarna), tfn 0498-28 52 64, Britt-Marie Pettersson (Unionen), tfn 0498-285021 och Patrik Malmquist (SEKO), tfn 0725 756 538.
Välkommen med din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast 27 februari 2022. I våra rekryteringsprocesser samarbetar vi med Human Resources Services inom Vattenfall. Urval och intervjuer sker efter slutdatum. Välkommen med din ansökan.
Att arbeta inom Geab innebär att arbeta med samhällsviktig infrastruktur. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.