Kundsupportmedarbetare inom logistik till ICA Sverige AB

Kundsupportmedarbetare inom logistik till ICA Sverige AB

Arbetsbeskrivning

För dig som brinner för service, problemlösning och ärendehantering finns nu ett spännande uppdrag hos ICA Logistik Kundsupport i Västerås. Tillsammans med dina kollegor hanterar du logistikärenden och andra typer av interna uppdrag för att säkerställa en hög leveranssäkerhet till ICAs butiker.

OM TJÄNSTEN
ICA:s enhet Logistik Kundsupport behöver nu förstärka sitt kundsupport-team med en person som brinner för problemlösning, service och administration. Som kundsupport kommer du arbeta i ett sammansvetsat team på 5 personer som hanterar inkommande ärenden från logistik och operativt inköp. Du kommer ansvara för att utreda avvikelser och brister samt hantera information kring orderflöden och utleveranser. Ärendehanteringen sköts i digitala system, över telefon och mail där du förväntas ha en god datavana.

Du kommer erbjudas en introduktion till uppdraget där du får handledning av dina kollegor för att sedan kunna bli självständig och axla din roll. För att vara rätt person för uppdraget behöver du trivas i att utreda problem som inte alltid har en uppenbar lösning. Du behöver ta plats i gruppen och komma med förslag och idéer, men samtidigt vara prestigelös. Du tycker det är kul att arbeta i ett team och ser dig själv som en teamplayer.

Du erbjuds


* Ett arbete med fokus på kundservice, administration och problemlösning
* En fot in hos ett marknadsledande företag
* Goda utvecklingsmöjligheter inom ärendehantering och support


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera ärenden från logistik och operativt inköp relaterade till orderflöden, beställningar, avvikelser och brister
- Arbeta i ICA:s egna ordersystem, ärendehanteringssystemet Service Now samt Microsoft Teams

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av liknande arbete eller har arbetat med administration eller logistik
- Besitter en mycket god datavana och kunskaper i Teams och Office-paketet
- Talar och skriver obehindrat på svenska då språket dagligen används i arbetet

Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du har:


* En eftergymnasial utbildning i logistik eller liknade
* Arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och dagligvaruhandel.
* Kunskaper i systemet Service Now


Tjänsten passar dig som gillar att arbeta i ett team och lösa problem och uppgifter tillsammans i en grupp. Du ser dig själv som en pretiglös person som gillar att ta egna initiativ och ansvar.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga en stor vikt i dina personliga egenskaper och som person ser vi att du är:


* Problemlösande
* Initiativtagande
* Strukturerad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: 21 maj
* Omfattning: Heltid, maj-augusti
* Placering: Västerås


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Som ett steg i urvalsprocessen kommer du att få göra två tester, ett logiskt test och ett personlighetstest. Testen är ett verktyg för oss att matcha rätt person med rätt position samt att driva en rättvis och inkluderande rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Logistik Kundsupport är en kundorganisation som ligger under logistik inom ICA Sverige AB. Våra kunder är i huvudsak ICA butikerna runt om i landet. Uppdraget för Logistiks Kundsupport är att samlat driva och utveckla kundperspektivet och de processer som är kopplat till kund. Detta gör vi genom att arbeta med rotorsaksanalyser, proaktivitet och tydligt ägandeskap.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Implementation and Support Manager

Implementation and Support Manager

8 oktober 2024

Administratör till Medlemsservice

Administratör till Medlemsservice

4 oktober 2024

8 oktober 2024

8 oktober 2024