OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För sig som brinner för service, problemlösning och ärendehantering finns nu ett spännande uppdrag hos ICA Logistik Kundsupport i Västerås. Tillsammans med dina kollegor hanterar du logistikärenden och andra typer av interna uppdrag för att säkerställa en hög leveranssäkerhet till ICAs butiker.
OM TJÄNSTEN
ICA:s enhet Logistik Kundsupport behöver nu förstärka sitt kundsupport-team med en person som brinner för problemlösning, service och administration. Som kundsupport kommer du arbeta i ett sammansvetsat team på 4 personer som hanterar inkommande ärenden från logistik och operativt inköp. Du kommer ansvara för att utreda avvikelser och brister samt hantera information kring orderflöden och utleveranser. Ärendehanteringen sköts i digitala system, över telefon och mail där du förväntas ha en god datavana.
Du kommer erbjudas en introduktion till uppdraget där du får handledning av dina kollegor för att sedan kunna bli självständig och axla din roll. För att vara rätt person för uppdraget behöver du trivas i att utreda problem som inte alltid har en uppenbar lösning. Du behöver ta plats i gruppen och komma med förslag och idéer men samtidigt vara prestigelös.
Du erbjuds:
* Ett arbete med fokus på kundservice, administration och problemlösning.
* En fot in hos ett marknadsledande företag.
* Goda utvecklingsmöjligheter inom ärendehantering och support.
ARBETSUPPGIFTER
* Hantera ärenden från logistik och operativt inköp relaterade till orderflöden, beställningar, avvikelser och brister.
* Arbeta i ICA:s egna säljsystem, ärendehanteringssystemet Service Now samt Microsoft Teams.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad eftergymnasial utbildning inom logistik. Alternativt arbetslivserfarenhet av liknande arbete eller har arbetat med administration i digitala system.
* Besitter en mycket god datavana och kunskaper i Teams och Office-paketet.
* Talar och skriver obehindrat på svenska då språket dagligen används i arbetet.
Meriterande:
* Arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och dagligvaruhandel.
* Kunskaper i systemet Service Now.
Som person är du:
* Problemlösande
* Initiativtagande
* Strukturerad
För att passa i rollen ser vi även att du har ett självledarskap, trivs med att kommunicera med kunder och att samarbeta med andra.
Övrig information:
* Start: Från vecka 10, mars 2022.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid till sista augusti 2022, med eventuell förlängning.
* Arbetstid: Mån-fre 7.30-16.30.
* Placering: Västerås, Hacksta.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och ICA:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Med cirka 1 400 butiker är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Logistik Kundsupport är en kundorganisation som ligger under logistik inom ICA Sverige AB. Våra kunder är i huvudsak ICA butikerna runt om i landet. Uppdraget för Logistiks Kundsupport är att samlat driva och utveckla kundperspektivet och de processer som är kopplat till kund. Detta gör vi genom att arbeta med rotorsaksanalyser, proaktivitet och tydligt ägandeskap.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231