OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Omya. Tjänsten är på heltid med start omgående och sträcker sig fram till årsskiftet.
Om företaget:
Omya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral – främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit – och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Paper & Board, Polymers, Consumer Goods, Environmental Solutions. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 9000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder. Omyas verksamhet i Sverige består av Omya AB, Gåsgruvan Kalcit AB och Björka Mineral AB.
För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. De har precis flyttat in i nya fräscha lokaler i centrala Malmö vid Södertull. På kontoret käkas det ofta frukost tillsammans med de olika avdelningarna och det är en väldigt familjär känsla, trots storleken.
Arbetsuppgifter:
På kundsupporten blir du en nyckelspelare i att leverera högsta service till Omyas kunder, framförallt på den Nordiska marknaden. Du kommer arbeta dagligen med kundkontakt och orderadministration och hanterar hela flödet från det att en order kommer in och registreras i SAP, bokning av transport och koordinering internt, till att sköta faktureringen vid upphämtning av gods från lager och fabriker. Vanligtvis arbetar sex personer i teamet, men under sommaren kommer det vara tre personer på plats på kontoret från teamet som är behjälpliga och kommer vara delaktiga i din introduktion.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom service, logistik eller administration
• Har en god datorvana och är inte rädd för att använda telefonen som arbetsverktyg
• Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av affärssystemet SAP eller liknande system
• Meriterande med förståelse för danska eller norska, då viss mailkontakt kan ske på dessa språk
Som person tar du stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, skapa struktur för dig själv och kan arbeta i ett högt tempo. Du trivs i en roll med många kontaktytor där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderadministration, kundsupport, kundtjänst, service, admin, order, logistik, transport, heltid, Malmö, SAP
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund