OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Sektionens uppdrag
Servicedesk, som är en del av enheten IT Infrastruktur, är kontaktyta för användare av Arbetsförmedlingens IT-tjänster och en väg in för felanmälan, teknisk support, information och rådgivning på dessa tjänster.
Vi kan med stolthet säga att vår IT-miljö är en av de modernaste inom myndigheterna i Sverige. Här jobbar vi dagligen för en skalbar, flexibel och stabil miljö med god prestanda och hög driftsäkerhet. Vi ansvarar också för interna supportöverenskommelser, sammanställa information och utbildningsmaterial med mera.
Servicedesk finns på tre platser i landet; Härnösand, Östersund och Skövde och består idag av cirka 50 medarbetare som samarbetar tätt över orterna i olika uppdrag och arbetsgrupper. Servicedesk kan också vara Din väg in i en spännande karriär inom IT och en lång rad specialiseringar på området, och nu söker vi ny medarbetare till sektionerna i Östersund och Skövde!
Beskrivning av tjänsten
Som Servicedesk-handläggare arbetar du med olika nivåer av hjälp och service, allt från både enklare felsökning och åtgärder i första linje-kontakter till fördjupad felsökning i backofficemiljö och eskalering av ärenden till interna produktteam.
Vi jobbar strukturerat och processtyrt, men i en föränderlig vardag som kräver att du kan anpassa ditt arbete efter behov och förutsättningar. Tempot är ibland mycket högt och du som jobbar här klarar hög arbetsbelastning i perioder.
Arbetet ställer tydliga krav på att kunna leverera en god service och kundkontakt. Ditt jobb är att vända frustration till något bra och lämna kunden med en positiv upplevelse av det stöd vi ger. Som medarbetare på Servicedesk behöver du också vara lagspelare och ha förmåga att känna dig som en del av teamet. Det är tillsammans vi lyckas och det är när vi lyckas som vi gör skillnad!
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ta emot och hantera kontakter via telefon, e-post och formulär samt dokumentera i ärendehanteringssystemet ServiceNow
- Fördjupad felsökning och återkoppling
- Eskalera ärenden till 3:e linje och/eller leverantör
- Ge råd och information
Grundläggande krav för tjänsten
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av att arbeta med service mot kunder.
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbeta i en kundintensiv support via telefon och digitala kanaler.
- Ett varaktigt intresse för teknikfrågor, datorer, IT och en vilja att lära dig mer.
Vi söker dig som är målmedveten, uthållig och med förmåga att anpassa din arbetsinsats efter verksamhetens behov och växla mellan olika uppgifter med kort framförhållning. Du ger kunder ett positivt bemötande och har en god serviceförmåga och en vilja att hjälpa andra.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan arbetar på myndigheten. Placeringsorten är Skövde.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” senast den 5 december 2021. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Hubertus de Goeij, 010-4865970 Rekryteringspartner: Linda Lagerstrand, linda.lagerstrand@arbetsformedlingen.se
Fackliga kontaktpersoner:
Saco-s: Lars Norlander, 010-4867722
ST: Mattias Nyberg, 010-4872407
Seko: Tobias Persson, 010-4880131
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.